مدیر جهادکشاورزی ابهر از افزایش۶۰ درصدی نوغانداری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مولایی مدیر جهادکشاورزی ابهر گفت: امسال هزار اصله درخت توت به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف و نوغانداران قرار داده شده و در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر در این حرفه مشغول به کار هستند.

او به اقدامات جهادکشاورزی در راستای حمایت از نوغانداران اشاره کرد و افزود: در همین راستا مشاوره رایگان توسط کارشناسان جهادکشاورزی در بخش ترویج و معاونت امور دام در اختیار نوغانداران قرار گرفته و آمار بیانگر آن است که در این شهرستان نوغانداری در مقایسه با پارسال ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیر جهادکشاورزی ابهر ادامه داد: طی چند سال گذشته با توجه به اقتصادی نبودن واردات پیله و ابریشم از خارج کشور تولید داخل جهش خوبی داشته است.

این مسئول درباره چالش‌هایی که در حال حاضر در عرصه نوغان‌داری وجود دارد، گفت: بعضی از کشاورزان درختان توت خود را از دست داده‌اند و در مواردی هم نوغانداران با شیوه اصولی کار نمی‌کنند یا از تلنبار مناسبی برای پرورش کرم ابریشم برخوردار نیستند.

او ادامه داد: درآمد نوغانداری مناسب است اما اگر نوغاندار از دستگاه‌های تبدیلی برخوردار باشد و بتواند مرحله تبدیل پیله به نخ را انجام دهد، از درآمد بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.