استاندار قم کاهش فاصله بین مردم و مسئولان را از مهم‌ترین برکات ارزشمند انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در بازدید از محلات وادی السلام و خاکفرج و در جمع اهالی این محل در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، با اشاره به عزم و رویکرد جدی دولت در زمینه تحقق عدالت و محرومیت زدایی گفت: با روی کار آمدن دولت نهم و با شعار مهر ورزی و عدالت محوری بارقه‌های امید برای رسیدگی به مشکلات و توجه جدی به مناطق محروم زنده شد و به دنبال آن برای نخستین بار مردم طعم خدمت بی‌منت و آثار و برکات توسعه عدالت محور را از نزدیک لمس کردند.
وی با بیان اینکه همسو با سیاست دولت عدالت محور و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برای توجه به مناطق محروم و رفع مشکلات انباشته شده مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار استان برداشته شده است، افزود: حضور مسئولان در بین مردم و ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه موجب رفع مشکلات مناطق مختلف و تقویت پایه‌های نظام اسلامی خواهد شد.
استاندار قم مردمی بودن را یکی از مؤلفه‌های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه و اقتدار نظام و انقلاب محسوب شده و نظام اسلامی تاکنون با تکیه بر این ظرفیت عظیم توانسته در مقابل توطئه‌ها و حملات توفنده دشمنان ایستادگی کند.
موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران محلات شهید پرور خاکفرج و وادی السلام و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، از شهدا و خانواده‌‌های معظم آنها به عنوان گنجینه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: شهدا و خانواده آنها تمام هستی خود را برای پایداری نظام اسلامی به میدان آوردند و زنده کردن نام و یاد آنها وظیفه همه مسئولان است.
وی با محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای شهید احمدی‌ روشن اظهار داشت: دشمنان با این حرکت خیال کردند که می‌توانند حرکت علمی کشور را متوقف کنند اما به خوبی دریافتند که اینگونه اقدامات محرکی برای جوشش چند برابری دانشمندان جوان خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به سالروز شهادت شهید نواب صفوی، پیشرفت و پیروزی انقلاب اسلامی را مدیون خون این شهدا دانست و افزود: یادآوری و بیان خاطرات جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران موجب زنده شدن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و تذکری است بر اینکه نباید لحظه‌ای از نام و راه شهدا غافل شویم.
وی با اشاره به برنامه‌های استان برای محرومیت زدایی و رفع مشکلات محلات محروم و کم برخوردار محله‌های وادی‌السلام و خاکفرج، تصریح کرد: ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های این محلات برای استفاده اهالی و زائرین و مسافرین و تجهیز و بهسازی این پارک‌ها از جمله برنامه‌هایی است که می‌باید با همت مسئولان شهرداری انجام شود.
موسی‌پور با اشاره به طرح ساماندهی قبرستان وادی‌السلام گفت: با همت مدیران و مسئولان استان بهسازی و ساماندهی حدود نیمی از این مکان رو به اتمام بوده و ان‌شاءالله با همکاری و رضایت صاحبان قبور به‌زودی مابقی این محیط نیز بهسازی خواهد شد.
وی ساماندهی و بهسازی میدان میوه و تره بار، احداث تالار بزرگ شهر و عبور منوریل از کنار این منطقه را از جمله اقدامات تاثیرگذار بر روند توسعه آتی این منطقه دانست و افزود: امیدواریم این اقدامات و برنامه‌ها روند عمران و آبادانی این منطقه را سرعت بخشد.
استاندار قم با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده در این محل، بر لزوم تدوین بسته حمایتی و تشویقی برای ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد ترغیب شهروندان برای عمران و آبادانی و احیای این بافت‌ها تاکید کرد. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.