فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: ۶۰گروه جهادی برای امدادرسانی به سیل زدگان در الموت شرقی حضور دارند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان گفت: در الموت شرقی و در شهر معلم کلایه، بسیجی‌ها در قالب ۵۰گروه جهادی و بنا به ضرورت، وارد مناطق سیل زده شدند.

وی افزود: با توجه به خسارت بالای سیل در الموت شرقی، دوباره ۱۰گروه جهادی به منطقه اعزام شدند و ۲۰۰نفر از بسیجیان در کنار مردم و سایر نیرو‌های امدادی مستقر در مناطق سیل زده، گل و لای منازل مسکونی را پاکسازی کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان تصریح کرد: در همان لحظات اول نشست ستاد بحران در روستای شهید آباد تشکیل شد و همه مسئولان استان با روحیه جهادی وارد مناطق سیل زده شدند.

وی افزود: بر اساس ارزیابی میدانی صورت گرفته، بلافاصله ماشین آلات امدادرسانی شامل ۳دستگاه باب کت به آوج اعزام شدند و ماشین آلات راهسازی قرارگاه خاتم الانبیاء مستقر در محور قزوین- الموت- تنکابن نیز به یاری سیل زدگان شتافتند.

سردار رفیعی آتانی با اشاره به آخرین وضعیت سیل زدگان منطقه الموت شرقی گفت: به استثنای چند خانوار در روستای خشکدشت الموت، حداقل‌های اسکان خانواده‌های سیل زده در سایر روستا‌ها فراهم شده است و به زودی سایر سیل زدگان نیز اسکان پیدا خواهند کرد.

وی افزود: ۹۰درصد از مشکل قطع برق، آب و گاز روستا‌های الموت شرقی، با تلاش نیرو‌های بسیجی و امدادرسان، در همان لحظات اولیه وصل شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه ارتفاع پل آتان رود ۲۰متر است، اما این پل در سیلاب خسارت دیده گفت: با حضور مسئولان، خسارت‌های وارد شده برآورد شده است و امیدواریم با تأمین منابع مالی، مشکلات به وجود آمده ناشی از سیل، برطرف و با برنامه ریزی بلند مدت، جلوی بروز خسارات و سیلاب‌های ناگهانی در الموت گرفته شود.

وی افزود: لوله‌های آب شرب روستای ونوش و طاله نصب و آب شرب این دو روستا وصل شده است.

به گفته سردار رفیعی آتانی، نیرو‌های بسیجی تا زمان برطرف شدن مشکلات مردم سیل زده الموت شرقی، تا لحظه آخر در روستا‌های سیل زده حضور خواهند داشت.

وی افزود: مردم وقتی می‌بینند مسئولان در کف میدان حوادث حضور دارند، خوشحال می‌شوند و باید اعتبار و آبروی خودمان را برای تحقق اقدامات جهادی، هزینه کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه اگر دستگاهی در زمینه مدیریت بحران و بروز خسارت، ترک فعل و یا کم کاری کرده است باید از سوی قوه قضائیه بررسی شود، گفت: الان فقط باید به فکر حل مشکلات مردم سیل زده باشیم و پس از اتمام فعالیت‌های عمرانی در مناطق سیل زده، قوه قضائیه و دادگستری استان باید به موضوع کم کاری و یا ترک فعل مدیران بپردازند.

وی افزود: خانه‌ها باید از بستر رودخانه‌ها فاصله می‌گرفتند تا در سیل اخیر آسیب نبینند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: شعار‌های انقلاب اسلامی کهنه شدنی نیست و با همدلی و همراهی و تلاش مجدانه و خستگی ناپذیر مردم، توانستیم از بحران‌ها عبور کنیم و دشمن را شکست دهیم.

وی افزود: در بحران کرونا هم با کمک مؤمنانه مردم به خوبی توانستیم مشکلات نیازمندان را برطرف کنیم.

سردار رفیعی آتانی همچنین با اشاره به طرح محله محور شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: ظرفیت‌های سپاه به ویژه در شبکه بهداشت و درمان، برای مقابله با کرونا به کمک کادر درمان آمد و با تلاش نیرو‌های بسیجی و جهادی، توانستیم تا حدودی کرونا را مهار کنیم.

وی افزود: دو مرکز درمانی پاکروان و دانشگاه فرهنگیان برای غربالگری بیماران کرونایی و واکسیناسیون در خدمت مردم است و روزانه ۷۰۰نفر را واکسیناسیون می‌کنیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه ۹۳۴هزار و ۱۱۱بسته بهداشتی به ارزش ریالی بیش از ۲میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شد گفت: ۲۴۵هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰هزار تومان میان نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: بیش از ۵هزار و ۴۸۱قلم دارو میان بیماران کرونایی توزیع شده است و بیش از ۳۰۰نفر از کارکنان با اهدای خون به کمک بیماران کرونایی شتافتند.

سردار رفیعی آتانی با بیان اینکه خیران استان قزوین برای کمک به نیازمندان بیش از ۲۰میلیارد تومان به سپاه استان کمک کردند، تصریح کرد: با این مبلغ تجهیزات پزشکی و کپسول اکسیژن خریداری شده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت و بیش از ۵۶۶تبلت تهیه و به دانش آموزان روستایی و مناطق محروم اهداء شد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا به بیش از ۱۱۰خانواده نیازمند تحت پوشش، امدادرسانی شد افزود: هزار و ۳۵۶سری جهیزیه تهیه و به نوعروسان در مناطق مختلف استان قزوین اهداء شد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان با اشاره به اینکه ۱۸پروژه محرومیت زدایی شامل احداث کانال آب در استان قزوین به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: ۱۳پروژه آبرسانی، ۶پروژه انتقال و مخزن آب و احداث ۳ دهنه پل در منطقه طارم سفلی از جمله اقدامات سپاه استان قزوین برای محرومیت زدایی از چهره استان قزوین است.

وی افزود: در حوزه سیل و آبخیزداری نیز ۲پروژه احداث دیوار حفاظتی برای هدایت آب‌های سرگردان احداث شده است.

سردار رفیعی آتانی تأکید کرد: سپاه باید با مردم، مردم پذیر و خادم مردم باشد و برنامه ما تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل سپاه برای خدمت رسانی بیشتر به مردم استان قزوین است.

وی افزود: برنامه اصلی سپاه استان قزوین، تقویت پایگاه‌های بسیج است و احیا و تقویت پایگاه ها، همانا ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس است و با تکیه بر همین فرهنگ می‌توانیم پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار