سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: از ابتدای سال جاری ۱۸۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی توسط این صندوق در کردستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  شهریار رحیمی سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان  در نشست با خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد،گفت:هدف این صندوق کار آفرینی توسعه کسب و کار‌های خُرد و کوچک است و در این راستا تفاهم نامه‌هایی برای توانمندسازی اقشار مختلف در طول سال با نهاد‌ها و ادارات و سازمان‌های مختلف منعقد می‌کنیم.

رحیمی با اشاره به این که  عنوان کرد:از ابتدای امسال تاکنون به ۳۶۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۱۸۲ میلیارد ریال در استان پرداخت شده است.

او ادامه داد: هم چنین از ابتدای سال جاری تاکنون با تفاهم نامه‌ای که با اداره کل زندان‌های استان داشتیم ۲۳۱ مددجو را زیر پوشش قرار دادیم و بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به این تعداد پرداخت کردیم.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان افزود: در حوزه ورزش و جوانان هم ۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و در بخش حمایت از هنرمندان هم ۱۳ فقره به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال و در زمینه حمایت از دستفروشان ۳۸ مورد به مبلغ پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رحیمی در خصوص پرداخت تسهیلات به کولبران استان اظهار داشت: تاکنون یک فقره به طرح تولید کالای خواب به یکی از کولبران استان به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال پرداخت کردیم.

او با اشاره به اینکه تعهد اشتغال این طرح اشتغالزایی برای ۶۰ کولبر دیگر است، افزود: هر کدام از کولبران که خواستار اجرای طرح تولیدی باشند به آن‌ها تسهیلات لازم پرداخت خواهیم کرد.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان اجرای طرح‌های کارآفرینی در روستا‌های استان همچون یک روستا یک محصول و روستای بدون بیکار را موفقیت آمیز خواند و گفت: روستا‌های مختلفی در استان برای اجرای این طرح‌ها شناسایی شدند و محدودیتی هم در این حوزه وجود ندارد و هر روستایی که ظرفیت لازم را داشته باشد زیرپوشش این طرح‌ها قرار داده می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.