نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و دامی با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد عسگری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس، گفت: دولت سیزدهم در مسیر استقرار و خدمتگزاری قرار گرفته و رضایت مردم در این راستا برای مجلس از درجه بالای اهمیت برخوردار است.

وی افزود: بخشی از مردم ایران، کشاورزان، باغداران و دامداران متحمل خسارات فراوانی شده اند و کشور هم از این رهگذر خسارت دیده است. متاسفانه جریان زندگی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و دامی با اخلال مواجه شده و رانت و بی انضباطی حاکم شده که اهتمام جدی برای علاج آن باید به عمل بیاید.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با اشاره به انباشت نهاده‌های دامی در برخی بندرها، بیان کرد: باید تاسف خورد که خزانه ژنتیک دام‌های مولد در سایه بی مبالاتی و بی برنامگی از بین برود. جایگزینی آن‌ها حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد و دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند. متاسفانه قسمت عمده نهاده‌های دامی دچار مشکل شده و از بین رفته است.

عسگری در ادامه خواستار اجرای نظام رتبه بندی معلمان و توجه به وضع بازنشستگان شد و اظهار کرد: کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی نیز چشم به راه پرداخت خسارت هایشان هستند و لازم است دولت در پرداخت خسارت تسریع کند.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات مدافعین سلامت و تاکید بر تولید واکسن داخلی خواستار توجه وزارت بهداشت به واکسیناسیون گروه‌های مختلف برای بازگشت آرامش و سلامتی به جامعه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار