هاشمی از وضعیت وخیم کرونایی خراسان شمالی در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیداحمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ظرفیت اکسیژن در بیمارستان‌های استان کافی نیست گفت: کمبود شدیدی در نیرو‌های پرستاری داریم و به همه نیرو‌های بازنشسته در این تخصص فرخوان زده ایم.


بیشتر بخوانید


هاشمی با تاکید براینکه اکثر مبتلایان به کووید ۱۹ افرادی هستند که در مراسم های عروسی و تعزیه حضور داشتند یادآور شد: متاسفانه تالار‌های عروسی همچنان باز است و عروسی‌ها در حاشیه‌های شهر و روستا‌ها برپاست.

او افزود: پرهیز از برگزاری هر نوع مراسم و حضور در تجمعات به شدت توصیه می‌شود لذا در چنین شرایط بحرانی رعایت دستورالعمل های  بهداشتی بسیار الزامی و ضروری است.

هاشمی درخصوص انجام واکسیناسیون کرونا در استان گفت: تاکنون ۱۲۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است که حدود ۱۶ درصد جمعیت هدف استان را تشکیل می‌دهد که ۱۲ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، گرمه و فاروج در وضعیت قرمز و شهرستان‌های جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.