استاندار قزوین گفت: چالش امروز ما بی تفاوتی جامعه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا است که نظام سلامت و بهداشت را هم نا کار آمد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور، استاندار قزوین در هشتادوهفتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان با بیان اینکه هر قدر دقت و مدیریت داشته باشیم همانقدر هم کرونا کاهش می‌یابد، گفت: بی تفاوتی مدیران نسبت به پیشگیری و مقابله با کرونا باعث بی تفاوتی مردم به این بیماری مهلک شده و این موضوع نظام سلامت و بهداشت کشور و استان را ناکارآمد کرده است.

وی افزود: کمیته‌های تعیین شده در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا کمرنگ کار می‌کنند و باید هفته‌ای دو بار شرایط کرونایی استان را بررسی کنند.

جمالی پور با گلایه از اینکه برخی از اصناف اصلاً دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: این امر نشان از ناکارآمدی مسئولان برای نظارت بر رفتار‌های پیشگیرانه علیه بیماری کرونا نشأت می‌گیرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه نمی‌شود فعالیت اقتصادی را در قبال پرشدن قبرستان‌ها انجام دهیم، تصریح کرد: به مرز روزانه ۱۰ فوتی رسیدیم و این یعنی وضعیت ما وخیم است و باید با کسانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به صورت جدی برخورد کرد.

وی افزود: با شرایط سخت کرونایی مواجه هستیم که می‌تواند برای استان قزوین هزینه سنگینی به بار بیاورد.

استاندار قزوین با اشاره به آغاز ماه محرم و لزوم رعایت دستورالعل‌های بهداشتی از سوی عزارادان حسینی تأکید کرد: نباید مجلس عزاداری امام حسین (ع) به محلی برای شیوع ویروس کرونا تبدیل شود.

آرایش جدید در برابر کرونا

حبیبی، جانشین و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین نیز با بیان اینکه باید آرایش جدیدی در مقابل کرونا در استان قزوین شکل بگیرد، گفت: روند واکسیناسیون باید سرعت بگیرد.

وی افزود: فرمانداران باید برنامه‌های خود برای مقابله با کرونا را تا فردا، به ستاد کرونا تحویل دهند.

وی افزود: عزاداران حسینی باید مراسم عزاداری را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنند و اگر هیئتی، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، با مسئولان آن هیئت برخورد قانونی خواهد شد.

کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های استان قزوین

نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه تا ۵ دقیقه قبل برگزاری جلسه درگیر تأمین اکسیژن برای بیمارستان‌های استان بودیم، گفت: دو دستگاه اکسیژن ساز کانتینری ۶۰۰ لیتری به استان قزوین اختصاص داده شده است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ تخت در بیمارستان‌های خصوصی هم برای بستری بیماران کرونایی، اضافه شده است، اما با روند افزایش مبتلایان به کرونا، ظرفیت درمانی استان قزوین برای بیماران کرونایی پاسخگو نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ۷۰۰ تخت بیمارستانی از سوی بیماران کرونایی اشغال شده است، خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰۰ بیمار کرونایی نیازمند بستری شدن در بیمارستان‌ها هستند در حالی که در استان قزوین تنها ۲ هزار تخت بیمارستانی داریم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲۹ بیمار بد حال در آی سی یو بستری اند و ۶ بیمار هم در نوبت آی سی یو به سر می‌برند.

به گفته دکتر نامدار، به دلیل اشغال شدن تخت‌های آی سی یو از سوی بیماران کووید ۱۹ عمل‌های جراحی غیرضروری در بیمارستان‌های استان قزوین انجام نمی‌شود.

وی افزود: بیمارانی که به دستگاه ونتیلاتور وصل می‌شوند امیدی به زنده ماندنشان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تأکید بر اینکه ویروس دلتای کرونا، جوانان را به شدت درگیر کرده است، تصریح کرد: ۱۸ بیمار کرونایی با شرایط حاد از استان‌های همجوار، در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند.

نامدار با بیان اینکه آثاری از کاهش موج جدید کرونا دیده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بالای ۶۰ درصد از تست‌هایی که گرفته می‌شود، متأسفانه مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی از فردا دوباره در استان قزوین اجرا می‌شود، گفت: در استان قزوین نیرویی نمانده که بتوان از آن استفاده کرد و از ظرفیت نیرو‌های ارتش نیز در بیمارستان‌های استان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماسک زدن مردم ۴۰ درصد ابتلا را کاهش می‌دهد، افزود: اصناف، افرادی که ماسک ندارند را از خدماتشان محروم کنند تا شرایط بهتر شود.

نامدار با بیان اینکه ۲۲ درصد مردم استان قزوین علیه کرونا واکسینه شدند، گفت: ۲۲۱ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

وی افزود: شهرستان آوج در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد و روند بستری بیماران در شهرستان آبیک نیز کاهشی شده است.

وضعیت نابسامان آرامستان

مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان نیز گفت: در مناطق سیل زده آوج و الموت شرقی، تجمع‌ها زیاد است و خیلی‌ها ماسک نمی‌زنند، جا دارد علوم پزشکی در این مناطق حاضر باشد.

وی افزود: آرامستان، بلا تکلیف و تردد‌ها در آن زیاد است، یا باید تعطیل و یا رفت و آمد‌ها کنترل شود.

سرهنگ سیاهکالی، رئیس قرارگاه شهید سلیمانی نیز گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۴۰ درصد است و باید جامعه را نسبت به کرونا حساس کنیم.

رئیس قرارگاه شهید سلیمانی با بیان اینکه مرکز تست کرونا بسیار شلوغ است، افزود: این مراکز باید افزایش یابند چرا که خود مراکز تست کرونا، محل تبادل کروناست.

وی افزود: باید نیاز‌های بیمارانی که در منزل بستری هستند را بر طرف کنیم تا برای تأمین نیاز‌های اولیه شان مجبور به ترک منازلشان نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار