رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری ۳۳۹ اردوی جهادی از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل بوده است گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۸۰ نفر دانشجو در قالب ۴ گروه جهادی از استان تهران وارد خراسان جنوبی شده اند.

او افزود: این گروه ها در ۲ شهرستان نهبندان و زیرکوه و در ۱۸ روستا فعالیت داشته اند.

هنری ادامه داد: ۲۰ روز پیش یک گروه ۷۰ نفره دانشجو از تهران وارد استان شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه این دانشجویان از دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و دانشگاه آزاد تهران به خراسان جنوبی آمده اند بیان کرد: احداث کانال آب، دیوار چینی و مرمت خانه های مردم، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای خانواده های محرومین، برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری کلاس های مذهبی و ترتیل قرآن کریم از جمله خدماتی است که تیم های جهادی به مردم مناطق محروم ارائه می کنند.

فعالیت ۲ هزار و ۶۸۵ جهادگر در خراسان جنوبی

هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال اردوهای جهادی با فعالیت ۲ هزار و ۶۸۵ جهادگر در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار شده است و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۵۰۰ اردوی جهادی دیگر نیز برگزار شود.

او با بیان اینکه تعداد افرادی که از خدمات تیم های جهادی بهره مند شده اند ۴۰ هزار و ۹۶۴ نفر بوده است افزود: ارزش ریالی خدمات ارائه شده تا کنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

هنری تصریح کرد: امسال با توجه به غیرحضوری بودن کلاس‌های آموزشی، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند در قالب گروه های جهادی در روستاهایی که دانش آموزان به اینترنت دسترسی نداشته اند کلاس های آموزشی و تقویتی برگزار کرده اند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.