شرکتی به دنبال طراحی و توسعه خودروی پرنده شخصی است و ادعا کرده که سرعت این خودرو می تواند به 400 کیلومتر بر ساعت برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ با توجه به رشد ارزش بازار تاکسی‌های هوایی تا سال ۲۰۴۱ به میزان ۱۴.۷ میلیارد دلار، منطقی است که گام بعدی این بازار، توسعه خودرو‌های پرنده شخصی باشد. با در نظر گرفتن این بازار در آینده‌ای نزدیک، شرکت Urban eVTOL در حال توسعه یک اتومبیل پرنده زیبا و اسپرت است که ادعا می‌کند حداکثر سرعت آن به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و برد آن ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) است.


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از خودروی پرنده LEO Coupe

خودروی پرنده LEO Coupe، توسط فردی به نام پیت بیتار، متخصص سیستم‌های محرک عمودی و طراح ابرخودرو‌ها کارلوس سالاف که به طراحی خودروی مزدا فورایی مشهور است، در حال توسعه است. این خودروی پرنده سه نفر ظرفیت دارد و از ۱۶ پیشرانه عمودی ۱۰ کیلو واتی برای پرواز عمودی و رانش افقی استفاده می‌کند.

نمای بیرونی لئو با بال‌های جعبه‌ای طوری طراحی شده که این امکان را به خودرو می‌دهد تا وقتی به سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت رسید، این توانایی را داشته باشد تا در پرواز افقی خودش را نگه دارد. اگرچه بال‌های کوچک LEO ممکن است به این معنی باشد که برای حفظ خودش در هوا نیاز به سرعت بالا دارد، اما این طراحی به آن اجازه می‌دهد تا در زمین فضای کمتری را اشغال کند و به راحتی بنوان آن را در یک گاراژ یا پارکینگ پارک کرد.

طراحی خودروی پرنده شخصی با سرعتی عجیب

این خودروی پرنده از یک سیستم باتری ۶۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تقریباً یک ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز کند. لئو همچنین یک سیستم ایمنی قوی فوق العاده همراه با سه ابزار منحصر به فرد دارد. این خودرو همچنین یک چتر نجات و سیستم موشک بالستیک هم دارد که شبیه به چیزی است که جف بزوس، مدیرعامل بلواوریجین برای کپسول خودش پیش از برخورد با زمین استفاده کرده بود، روشن می‌شود و اگر شارژ آن تمام شود، خودرو این توانایی را دارد که به صورت ایمن روی زمین فرود بیاید.

این شرکت همچنین در حال توسعه سیستم ایمنی «گربه پنجه ها» است که یک سیستم فرود بادی است که به خودروی پرنده اجازه می‌دهد فرود‌های نرم انجام دهد و حتی می‌تواند آن را برای فرود در شیب در سطحی ثابت نگه دارد.

طراحی خودروی پرنده شخصی با سرعتی عجیب

گفتنی است که شرکت Urban eVTOL قصد دارد یک نمونه اولیه LEO Coupe بسازد و آزمایش‌های پروازی را در سال ۲۰۲۲ آغاز کند. این شرکت به دنبال سرمایه گذاری است تا بتواند به مرحله بعدی توسعه نمونه‌های اولیه در مقیاس کامل برسد. اگرچه هنوز آزمایشات زیادی مورد نیاز است تا کسی بتواند این سرعت گیر پرواز را دریافت کند، اما بیتار ادعا کرد که ممکن است لئو کوپه قیمتی زیر ۲۹۰ هزار دلار داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
من میتونم ازاین بهترش درست کنم فقط مشکلم اینه که در ایران نخبه ها رو میکشند بخدا میترسم ،یه بارژنراتوری بدون سوخت کارمیکنه درست کردم بعضی از برادرها تهدید به مرگم کردند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۵۴ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
قبل از همه چیز یه فکری برای کنترل ترافیک اونا بکنن، چون به نظر میرسه آمار تصادفات و مرگ و میر اون خیلی بالا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
اینا همه مزخرفه
ماشین پرنده واقعی هلیکوپتره که اونم قیمتش ده برابر هواپیمای هم ظرفیتشه
به نظر من باید هلیکوپترا رو چرخدار کرد تا تو خیابونا را برن
البته ملخاشونم عقبشون جم کرد
آخرین اخبار