سفیر روسیه در واشنگتن در خصوص کمپین هدفمند کشور‌های غربی علیه استفاده از دارو‌های روسی از جمله واکسن «اسپوتنیک وی» هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، هنگامی که خبرنگاران از آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن خواستند در مورد رویکرد آمریکا در استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه اظهار نظر کند، در جمع خبرنگاران گفت: «کشور‌های غربی کمپین هدفمندی را علیه استفاده از دارو‌های روسیه از جمله واکسن اسپوتنیک به راه انداخته اند.»

آنتونوف همچنین در حساب فیس بوک سفارت روسیه در آمریکا نوشت: «غرب از پذیرفتن این که یافته‌های دانشمندان ما ممکن است به تأمین سلامتی و رفاه بشر کمک کند، خودداری می‌کند.»

سفیر روسیه در ادامه افزود: «علاوه بر این، یک کمپین هدفمند غربی علیه استفاده از دارو‌های درمانی ما در حال شکل گیری است.»

این دیپلمات روس گفت که وزارت بهداشت آمریکا در گزارش سالانه ۲۰۲۰ خود اعلام کرد که دولت این کشور وزارت بهداشت برزیل را متقاعد کرده تا از تزریق واکسن اسپوتنیک در کشورش جلوگیری کند.

آنتونوف همچنین گفت که علی‌رغم آمادگی روسیه برای ارائه واکسن به سایر کشور‌ها بدون هیچ تبعیضی در راستای مقابله با بیماری کرونا، با مشکلاتی مواجه است.

او در ادامه اظهار داشت: «ما باید بپذیریم که وقتی درباره سلامتی و زندگی بشریت صحبت می‌کنیم، جایی برای سیاست وجود ندارد. ما از شرکای خود می‌خواهیم تا هرچه سریعتر  این موضوع  را قبول کنند»

تا به امروز، واکسن اسپوتنیک در بیش از ۶۵ کشور ثبت شده است که جمعیت کل آن بیش از ۳.۵ میلیارد نفر است. داده‌های نهاد‌های نظارتی در تعدادی از کشور‌ها، از جمله آرژانتین، صربستان، بحرین، مجارستان، مکزیک و سایر کشور‌ها نشان می‌دهد که این واکسن یکی از ایمن‌ترین و موثرترین واکسن‌ها در برابر کرونا ویروس جدید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار