نمکی دستور واکسیناسیون جمعیت بومی بالای ۱۸ ساله در دو جزیره قشم و کیش را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به دکتر علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، دستور واکسیناسیون جمعیت بومی بالای ۱۸ ساله در دو جزیره قشم و کیش را ابلاغ کرد. در این نامه آمده است:

«جناب آقای دکتر رییسی
معاون محترم بهداشت

پیرو اعلام گروه‌های جدید هدف برای واکسیناسیون علیه کووید ۱۹، از آنجایی که جمعیت بالای ۱۸ سال در کلیه جزایر خلیج فارس بجز قشم و کیش تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند، لذا شایسته است جهت ثبت نام و پوشش واکسیناسیون جمعیت بومی ۱۸ سال به بالا در دو جزیره فوق الذکر نیز اقدام شود.

بدیهی است منظور از جمعیت بومی کسانی هستند که بطور مستمر ساکن این جزایر بوده و دارای پرونده الکترونیک سلامت در مراکز جامع سلامت آن جزایر هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۲:۳۵ ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
جناب آقای دکتر رییسی
معاون محترم بهداشت!
یک سوال؛آیا طراحی و تولید ماسک (که به سهولت هم میتواند انجام شود) جدا کننده محیط دهان و بینی آنقدر سخت و غیر قابل ساخت است؟
در حالیکه درصد قابل توجهی از بیماری های تنفسی و...از رابطه محفظه دهان و بینی شکل میگیرد،
حتما باید اول خارجی ها تولید کنند بعد ما؟
اگر نمی دانید بپرسید چه اشکال دارد ندانستن،
اگر دو ماسک جداگانه یکی بر دهان و دیگری بر بینی قرار بگیرد بلاشک 90 درصد شاهد بهبود عملکرد ماسک میشویم،
شک نکنید فقط طراحی زیبا و تولید کنید طوری که یک ماسک محوطه دهان و بینی رو جدا و حالت تنفس گیری از بینی طوری با ضخامت لایه ای طراحی بشود که یک الی دو سانت فاصله بین دهان و بینی حفظ بشود.
بلاشک ساده ترین جدا سازی قسمت ماسک آثار زیادی از انواع بیماری ها دارد
همونطوری که اکثر مسلمانان میدانند (و دلیل علمی ثابت شده دارد)حتی نفس بر غذا یا مایعات(فوت کردن یا...)دمیدن کراهت دارد و جایز نیست،پس براحتی جدا کنید محفظه ماسک رو.
آخرین اخبار