رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: کاهش پرونده‌های قضایی و سوق دادن حل و فصل اختلافات در شورا‌های حل اختلاف از اولویت دستگاه قضاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس کل دادگستری فارس در آیین تکرم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان گراش ضمن بر شمردن جرائم و دعاوی پر تعدد در این شهرستان بر تمرکز و برنامه ریزی مسئولان در راستای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از این گونه پرونده‌ها و حل اختلافات در شورا‌های حل اختلاف تأکید کرد.

او افزود: متأسفانه پس از پرونده موصوف به سبز مطهر شاهد شکل گیری مجدد یک پرونده کثیر الشاکی دیگر در این شهرستان هستیم که ضمن رسیدگی سریع به آن لازم است مردم نسبت به شکل گیری چنین پرونده‌هایی هوشیار باشند و مجموعه قضایی نیز با آگاهی بخشی از وقوع چنین جرائمی پیشگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان یکی از مصادیق تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی را توسعه خدمت رسانی‌های الکترونیکی و دادرسی‌های آنلاین دانست و بیان داشت: دادگستری استان فارس در این زمینه از استان‌های پیشتاز در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: این توقع وجود دارد که دادگستری گراش و حوزه‌های قضایی منطقه جنوب استان نیز به واسطه حضور جمعیت قابل توجهی از مردم منطقه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس به توسعه دادرسی‌های آنلاین و استفاده مناسب از زیرساخت‌های ایجاد شده بیش از گذشته توجه کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: زندان تنها جای مجرمان خشن و جرائم مهمی است که باعث سلب آرامش از جامعه می‌شوند و باید زمینه عدم حضور و یا آزادی سایر محکومان مالی و غیر عمد از زندان را با کمک خیران فراهم شود.

در این مراسم از تلاش‌های سه ساله سید ابراهیم روان بین تقدیر و قاضی عباس شریعتی با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جدید این حوزه قضایی منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار