شهرکی گفت: دغدغه اصلی در جریان مبارزه با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان، بحث تامین اکسیژن بود و با اهدای این موارد، بسیاری از دغدغه‌های کادر بهداشت و درمان سیستان وبلوچستان رفع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در استان است.

وی افزود: کار‌های بسیار ارزشمندی نیز از سوی مجموعه سپاه و ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا انجام شده و بیمارستان‌های سیار در اختیار مردم قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همگان بتوانند این بیماری را پشت سر بگذارند.

وی تصریح کرد: شرایط نموداری مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد از اوج قله به سمت پایین حرکت می‌کنیم که امیدواریم به یاری خدا این وضعیت ماندگار باشد و شاهد اوج گیری مجدد ویروس کرونا در منطقه نباشیم.

شهرکی بیان کرد: توصیه به همگان این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحد‌های نظارتی هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور زیاد مناسب نیست و در سیستان و بلوچستان نیز همان وضعیت ۵۳درصد قبل بوده که باید این مهم افزایش یابد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان؛ با افزوده شدن یک‌هزار و ۲۱۲ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۹۹هزار و۹۱۰ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: همچنین با فوت ۹ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۲۴۸نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار