رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جوجه ریزی در مرغداری‌های استان در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی جوجه ریزی در استان گفت: مرغداری‌های استان در این مدت یک میلیون و ۳۸۷ هزار قطعه نسبت به زمان مشابه سال قبل بیشتر جوجه ریزی داشته اند.

خمسه افزود: آمار جوجه ریزی مرغداری‌های استان نشان می‌دهد نه تنها با کمبود تولید مرغ روبرو نیستیم بلکه تولید مازاد نیز داریم.

وی اظهار داشت: با وجود مازاد تولید به دلیل اختلاف قیمت مرغ در داخل و خارج از استان و فعالیت دلالان به منظور خریداری مرغ و فروش آن در خارج از استان برخی اوقات شاهد اخلال در عرضه و کمبود مرغ در فروشگاه‌ها و بازار بوده ایم که تلاش شده با هم افزایی بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط شامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی، تعزیرات، سازمان صنعت معدن و تجارت، اتحادیه مرغداران، نیروی انتظامی و دستگاه قضا با متخلفان برخورد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: مرغداری‌های قزوین توان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز بازار استان به مرغ را دارند و برنامه ریزی شده تا روزانه حدود ۱۰۰ تن مرغ در اختیار مراکز عرضه قرار بگیرد و به همین منظور همکاران ما در جهاد کشاورزی به صورت شبانه روزی با حضور در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها نسبت به تامین گوشت مرغ گرم به مقدار تعیین شده برای مصرف روزانه مردم استان نظارت دارند.

استان قزوین دارای حدود ۴۴۰ واحد دارای پروانه مرغداری گوشتی است‎ ‎و سالانه نزدیک به ۶۵ هزار تن ‏مرغ در این واحد‌ها تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار