مدیر تحقیقات و برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: صرفه جویی در آبیاری فضای سبز شهری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جواد محجوبی مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه با کاهش بارندگی در شرایط اضطراری و نامساعدی قرار داریم،گفت: صرفه جویی در بخش‌های مهم مصرف مانند بخش فضای سبز شهری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: در زمینه برنامه سازگاری با کم آبی در استان برای مصارف فضای سبز شهری، موضوع کاهش مصرف آب در این حوزه جزء اقدامات مهم شرکت آب منطقه‌ای یزد قرار گرفته است.

محجوبی ادامه داد: برنامه‌هایی در خصوص تغییر الگو و کنترل برداشت آب فضای سبز از طریق نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های فضای سبز، جداسازی آب شرب از غیر شرب و استفاده از پساب برای آبیاری نیز در دستور کار است.

مدیر تحقیقات، برنامه ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که با سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری یزد صورت پذیرفت مقرر شد این سازمان با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به جداسازی انشعابات شرب، اقدام و ما به ازای حجم آب جداسازی شده این شرکت از محل آب‌های زیرزمینی غیر کیفی را برای فضای سبز شهرداری یزد در نظر بگیرد.

او اضافه کرد: تامین آب پایدار فضای سبز اکوپارک (پارکی با گونه‌های درختی سازگار با کویر) از پساب تصفیه خانه فاضلاب یزد انجام و به زودی عملیاتی می‌شود.

محجوبی یادآور شد: بررسی استفاده از پتانسیل سهم آب چاه‌های کشاورزی برای تبدیل تخصیص آن به  فضای سبز نیز در دستور کار سازمان سیما منظر شهرداری یزد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.