رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم از جمع آوری تجهیزات و ادوات آبفروشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  مجید زارع بیدکی رئیس اداره منابع آب شهرستان خاتم با بیان اینکه مالک این چاه از مدتی قبل با نصب پمپ، دینام و علمک در مجاورت استخر، به صورت غیر قانونی نسبت به آبفروشی اقدام کرده بود،گفت: با افراد خاطی که با بی توجهی به قانون  اقدام به بهره برداری غیر مجاز از منابع آب و یا فروش آن می کنند، قاطع و قانونی برخورد می کند.

او افزود: با پیگیری اداره منابع آب خاتم و اخذ نمایندگی دادستانی، کلیه تجهیزات و ادوات آبفروشی شامل پمپ، دینام، علمک و لوله جمع آوری و جرم مذکور در مرجع قضایی در دست رسیدگی است.

‌زارع اظهار داشت: طبق مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب، پروانه مصرف آب، مختص به زمین و مواردی است که برای آن صادر شده است.

او ادامه داد : طبق ماده ۶ قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری، نصب منصوبات غیر مجاز، تغییر نوع مصرف و انتقال آب به اراضی غیر از مصادیق، تخلف در پروانه بهره برداری محسوب می‌شود.

زارع گفت: آبفروشی باعث برداشت بیش از مفاد پروانه چاه، تشدید شرایط بحرانی سفره آب زیرزمینی  و به هم زدن تعادل هیدرولوژیکی سفره آب زیر زمینی  می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.