یک مقام آمریکایی گفت نیروی دریایی آمریکا یک کشتی جنگی در بحرین مستقر کرده تا مسئله ربوده شدن یک کشتی تجاری در خلیج عمان را بررسی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک مقام آمریکایی به فایننشال تایمز گفت نیروی دریایی این کشور  یک کشتی جنگی در پایگاه خود در بحرین مستقر کرده  تا وضعیت ربوده شدن یک کشتی تجاری در خلیج عمان را زیر نظر داشته باشد.

یک مقام آمریکایی امروز (چهارشنبه) از استقرار یک کشتی جنگی آمریکایی در پایگاه نظامی خود در بحرین خبر داد تا به ربوده شدن کشتی تجاری در خلیج عمان رسیدگی کند.

منابع امنیتی دریایی به گزارشی به رویترز باز هم مدعی شدند: نیروهای مورد حمایت ایران مسئول این حمله هستند.

این در حالی است که امروز، مرکز عملیات کنترل نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد ربایندگان نفتکش  «آسفلت پرینسس»، در سواحل امارات این کشتی را ترک کردند و این حادثه را  تمام شده خواند.

روز گذشته، گروه تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل بندر الفجیره امارات خبر داد و از کشتی‌ها خواست به محل حادثه نزدیک نشوند. بر اساس ادعای این رسانه ها، کشتی توقیف شده با نام « Asphalt Princess» با پرچم پاناما تردد می‌کرد.

همچنین حساب توئیتری کانفلیکت نیوز گزارش داد: یک منبع امنیتی به اسکای نیوز گفته است که گمان می‌رود گروهی متشکل از ۸ یا ۹ فرد مسلح سوار کشتی آسفالت پرنسس شده اند.

از سوی دیگر، «ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در واکنش به این حادثه اعلام کرد آمریکا از این حادثه اطلاع دارد.

گفتنی است سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای صورت گرفته علیه کشورمان، اخبار منتشر شده درباره بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار