استمرار روند صعودی کرونا در بابل سیستم درمانی این شهرستان را مختل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کادر درمانی در بیمارستان‌های بابل این روز‌ها دقایق نفس‌گیری را پشت سر می‌گذارند و اگر این روند ادامه یابد سیستم درمانی مختل خواهد شد.

او با بیان اینکه روز‌های بسیار سختی را پشت سر می‌گذاریم، افزود: متاسفانه همچنان بستری بیماران کرونایی در بابل رو به افزایش است و روز‌های سختی هم برای پرسنل بهداشتی و هم پرسنل درمانی را شاهد هستیم.

دکتر جوانیان گفت: هنوز تالار‌ها فعال و تجمعات برقرار است. متاسفانه عادی‌انگاری‌ها به حدی بالاست که حتی اگر تالار‌ها هم بسته شوند برخی از مردم با رعایت نکردن شیوه نامه ها، عروسی‌ها را در منازل و باغ‌ها برگزار می‌کنند.

او افزود: در تمام دنیا ثابت شده که فقط وزارت بهداشت در کاهش ابتلای افراد جامعه به بیماری کرونا نقش ندارد، بلکه تمام ارگان‌های مرتبط همکاری دارند.

دکتر جوانیان گفت: بستری بیماران کرونایی هم اکنون در بابل بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است. هم اکنون بیش از یکهزار نفر در بیمارستان‌های بابل بستری هستند و این وضعیت نسبت به چهار موج گذشته و موج اول کرونا در اسفند ۱۳۹۸ که حداکثر بستری به ۴۲۰ نفر رسیده بود و بعد از آن روند کاهشی به خود گرفت، بسیار نگران‌کننده‌تر و وخیم‌تر است.

او افزود: فعلا توانستیم بستری سرپایی را راه‌اندازی کنیم تا بر این اساس کمی تاب‌آوری سیستم را افزایش دهیم. افزایش ظرفیت پذیرش سرپایی باعث شد که ما در حال حاضر بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کرده و پیش از این که بیمار به مرحله خطرناک برسد درمان‌ها را آغاز کنیم.

دکتر جوانیان گفت: متاسفانه هنوز هم افرادی هستند که در اداره، اصناف و جامعه از ماسک استفاده نمی‌کنند. یا افرادی که با آگاهی از ابتلا به کرونا از قرنطینه خارج می‌شوند. باید این موارد از سوی مسئولان ادارات و نیز مردم با شماره تماس ۱۹۰ یا اطلاع دادن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی شهر گزارش شود تا از سوی همکاران بهداشتی مورد پیگیری قرار گیرد.

او با بیان اینکه مردم اگر کار فوری ندارند به هیچ عنوان به مراکز درمانی مراجعه نکنند، افزود: برخی افراد بدون اینکه وضعیت‌شان اورژانسی باشد به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. توصیه می‌شود در چنین شرایطی اگر شرایط اورژانسی ندارند هرگز به مراکزی مانند دندانپزشکی مراجعه نکنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.