تمام مردم مازندران تا پایان شهریور ۱۴۰۰ بر علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان هنوز وارد پیک پنجم کرونا نشده است، گفت: در حالیکه اوضاع شیوع کرونا و تعداد بستری شدگان در این پیک بدتر از پیک‌های قبلی است مردم کمتر شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند.

او افزود: کادر درمان با تمام وجود برای مقابله با این بیماری دارد تلاش می‌کند، اما همراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز ضرروی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل با بیان اینکه افزایش سهمیه واکسن خبر امیدوارکننده‌ای است، ادامه داد: همه مردم مازندران اگر در تامین واکسن کووید ۱۹ مشکل پیش بینی نشده‌ای ایجاد نشود تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند.

دکتر جلالی گفت: واکسیناسیون در دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران موفق‌تر از میانگین کشوری است و حدود ۸۰۰ هزار نفر در این استان تاکنون واکسینه شده اند.

او گفت: حدود ۲۵ درصد جمعیت استان تاکنون واکسینه شده اند و اگر واکسن‌ها به موقع برسد می‌توان تعداد بیشتری را زیر پوشش قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل افزود: حدود ۶۰۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی بابل و ۲۵ هزار نفر در استان روزانه واکسینه می‌شوند و اگر واکسن یه موقع تامین شود می‌توان روزانه ۵۰ هزار نفر را واکسینه کرد که در عرض یکماه، یک و نیم میلیون نفر و در عرض دوماه تمام استان واکسن را دریافت می‌کنند.

دکتر جلالی گفت: واکسن‌های داخلی برکت و انستیتو پاستورنیز اگر به سبد واکسیناسیون اضافه شود سرعت تزریق واکسن نیز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.