استاندار کرمانشاه از اعضای شورا‌های شهر‌های استان خواست در انتخاب شهرداران تعجیل نکنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با تاکید بر تعجیل نداشتن شوراییان در انتخاب شهردار، گفت : نباید اینگونه پنداشت که اولین وظیفه اعضای شورا‌ها تغییر شهردار فعلی و انتخاب شهرداری جدید است.

او گفت : شهرداری‌های ما تحمل مدیریت بر اساس سعی و خطا را ندارند و ضرر این کار متوجه مردم خواهد بود، لذا باید انتخاب شهرداران بر مبنای مطالعه و شناخت از توانمندی‌های افراد باشد. شوراییان باید از کاندیدا‌های تصدی پست شهرداری برنامه بخواهند و براساس شناخت و بررسی برنامه‌ها و توانمندیها، شهردار را انتخاب کنند.

او افزود: باید این نکته را مد نظر قرار داد افرادی که در این سال‌ها با وجود مشکلات بسیار توانسته اند شهرداری‌ها را اداره کنند تجربیات خوبی دارند و لزوما نباید این افراد را کنار گذاشت و فردی دیگر را به عنوان شهردار انتخاب کرد. حداقل باید از تجربیات آن‌ها در اداره امور شهر‌ها استفاده کرد.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه رای مردم به شورا‌ها عموما رای سیاسی نیست و مردم از منتخبین شورا‌ها توقع کار برای عمران و آبادانی شهر‌ها را دارند، افزود: شوراییان باید از این فرصت چهار ساله که به سرعت هم می‌گذرد برای خدمت به مردم استفاده کنند.

او به گلایه برخی اعضای شورا‌ها مبنی بر بی توجهی به جایگا شورا‌ها و نداشتن اختیارات لازم هم اشاره کرد و ادامه داد: اعضای شورا‌ها با قبول این شرایط پا به میدان گذاشته اند، لذا نباید با این بهانه و توجیه فرصت خدمت به مردم را از دست داد.

بازوند افزود: در کشورما بسیاری امور با پیگیری مجدانه به سرانجام می‌رسد، لذا اعضای شورا‌ها باید پیگیری را در دستور کار خود قرار دهند.

او با بیان اینکه شهرداران باید بدنبال نوآوری در کار‌ها باشند، گفت: با ساختار‌های سنتی نمی‌توان شهر‌ها را اداره کرد و باید بدنبال نوآوری و تعریف منابع درآمدی جدید و پایدار برای شهر‌ها بود.

استاندار کرمانشاه با تقدیر از شهرداران و اعضای شورا‌های دوره گذشته، ادامه داد: طی این سال‌ها با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که یکی از آن‌ها کرونا بود و انصافا شهرداران و شورا‌ها همپای کادر درمان در مواجهه با این بحران به خوبی پای کار بودند.

او با بیان اینکه اکنون در آستانه خیز پنجم کرونا در استان هستیم، گفت: انتظار هست در این خیز نیز شهرداری‌ها و شورا‌ها پای کار باشند تا بتوانیم با کمترین خسارت از این پیک عبور کنیم.

او با بیان اینکه مبارزه با کرونا کار سختی نیست، گفت: با استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل ها و پرهیز از دورهمی می‌توان با این بیماری مبارزه کرد، اما متاسفانه برخی به این موارد کم توجهند که هم جان خودشان و هم جان دیگران را به خطر می‌اندازند.

بازوند با برشمردن برخی اقدامات انجام شده بری توسعه استان، افزود: اوایل امسال منطقه آزاد قصرشیرین به تصویب رسید که می‌تواند توسعه اقتصادی خوبی برای استان بدنبال داشته باشد.

او به تدوین سند طرح‌های توسعه نفت، گاز و پتروشیمی استان با حمایت وزیر نفت اشاره کرد و گفت: در قالب این سند ۱۵ پروژه با سرمایه گذاری حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان در استان اجرا خواهد شد که مجوز‌های لازم برای این پروژه‌ها هم گرفته شده است.

بازوند جهانی شدن اورامانات را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و گفت: این امر می‌تواند ظرفیت‌های خوبی برای توسعه منطقه اورامانات ایجاد کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.