رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما با همه توان آمادگی داریم که با هماهنگی وزارت بهداشت، برای تسریع در فرآیند تولید واکسن کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فتاح رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز در برنامه جلسه ویژه ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: شما با دشمن نامرئی رو به رو هستید و باید از یک تکنیک و پدافند خوبی برای مقابله با این ویروس طراحی و استفاده کنید. جنگ شما سخت‌تر از جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده است. باید تمام دستورالعمل‌ها را به طور دقیق رعایت کنیم.

او ادامه داد: ما نیازمند فرماندهی واحد هستیم و معتقدم این سمت باید برعهده وزارت بهداشت باشد. تمام امکانات بنیاد مستضعفان در اختیار ستاد فرماندهی کرونا در سراسر کشور است. امروزه همه نظام در مقابله و‌ مبارزه با بیماری کرونا ایستاده است. من خستگی و رنج کادر درمان و دیگران را قبول دارم و خداوند این خستگی‌ها را می‌خرد و مردم قدر زحمات کادر درمان را می‌فهمند و درک خواهند کرد.

او بیان کرد: ما نباید در برابر این بیماری شکست بخوریم و برای مبارزه با این ویروس منحوس باید افراد و به ویژه کادر درمان حلم بیشتری می‌خواهند. باید در راه مقابله با بیماری کرونا تصمیمات واحدی گرفته شود ما حاضریم بر روی هر موضوعی سرمایه گذاری کنیم. بازار رقابت در چنین شرایطی باید حذف شود.

فتاح افزود: ما مردم فهیم و بزرگواری داریم و باید تاب آوری افراد جامعه را افزایش بدهیم. مردم تحت فشار بوده و باید با افراد جامعه به خوبی صحبت کرد. کمک های مستقیم ما مانند تهیه اکسیژن ساز و تولید ماسک بوده است، اما کمک‌های غیر مستقیم ما در این بحران بیشتر بوده است و تا به امروز ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مستقیم و ۲۵۰۰ میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم کمک کرده ایم. تامین واکسن باید با سرعت بیشتری انجام شود و واکسیناسیون با سرعت بالاتری صورت بگیرد. 

او افزود: ما با همه توان آمادگی داریم برای تسریع در فرآیند تولید واکسن کمک کنیم؛ ما از وزارت بهداشت درخواست کردیم به ما اعلام کنند که کدام واکسن آماده تولید است و روی کدام بخش باید سرمایه‌گذاری کنیم تا همزمان با واردات، واکسن ایرانی هم تولید شود.

رئیس بنیاد مستضعفان: تاکنون ۲۴ آمبولانس تجهیز و به وزارت بهداشت تحویل داده شده و در آینده نیز ۳۰ دستگاه دیگر در اختیار قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
همه دستگاهها موظفن کارا‌شون رو تعطیل کنن و بیان کمک واکسن سازی و واکسن زنی
آخرین اخبار