مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۵ هزار و ۳۶۳ ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در تیرماه سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،رضا پیرا، مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۵ هزار و ۳۶۳ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در تیرماه  افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۳۹۱ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

او اظهار داشت: از تعداد مأموریت‌های انجام شده یک هزار و ۲۲۸ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۴۴ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی ماموریت‌های انجام شده تعداد یک هزار و ۷۱ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و یک هزار و ۸۹۵ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا بیان کرد:در ماه گذشته به یک هزار و ۳۰۵ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۵۸ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۳۰ مورد مسمومیت در کردستان به پایگاه ۱۱۵ گزارش شده است، افزود: از این تعداد ۳ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

پیرا در پایان تعداد مأموریت‌های انجام شده مربوط به اورژانس زنان را ۲۹ مورد اعلام نمود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.