مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:ایرانشهر و بمپور همچنان در وضعیت قرمز هستند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایرانشهر و بمپور همچنان در وضعیت قرمز هستند گفت: زاهدان، میرجاوه، خاش، تفتان و حوزه سیستان اکثر شهر‌های آن نارنجی شدند به غیر از شهر نیمروز و مهرستان که در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرکی گفت:آمار بستری‌های کرونا در سیستان و بلوچستان در حال کاهش بوده، اما آنچنان نیست که قابل لمس باشد و نگرانی همچنان برای بالا بودن تلفات انسانی این ویروس وجود دارد.

وی افزود: واکسیناسیون گروه‌های هدف بالای ۴۵ سال در سیستان وبلوچستان در حال اجراست و همچنان بیماران خاص، دیابتی‌ها و بیماران صعب العلاج در فرآیند تزریق واکسن قرار دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌ها از واکسیناسیون روند آن به این صورت است که در مناطق شهری استقبال بالاتری از واکسن وجود دارد و در روستا‌ها واکسیناسیون سیار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور زیاد مناسب نیست و استانمان همان وضعیت ۵۳درصد قبل خود را حفظ کرده است تصریح کرد: محدودیت‌های ترددی همچنان از شهر قرمز به نارنجی و برعکس وجود دارد و محدودیت‌های تردد نیز برقرار است.

شهرکی اظهارداشت: اتاق بازرگانی ایران و مجموعه‌ای از تجار و سرمایه‌گذاران استان با اقدامی ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان دیروز افزون‌بر ۱۱ و نیم میلیارد تومان کالا به استان ارسال کردند.

شهرکی با بیان اینکه کالا‌های ارسالی از سوی اتاق بازرگانی قرار است در سه مجموعه دانشگاهی زاهدان، زابل و ایرانشهر توزیع شود افزود: یکی از اقلام شاخص این محموله دستگاه اکسیژن‌ساز بوده که از نیازمندی‌های اساسی سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دستگاه ونتیلاتور از دیگر نیازمندی‌های بود که در این اقلام ارسالی از سوی اتاق بزرگانی دیده می‌شود.

وی بیان کرد: دغدغه اصلی ما در جریان مبارزه با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان بحث تامین اکسیژن بود و با اهدای این موارد در طول مبارزه با کرونا بسیاری از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان استان رفع شده است.

شهرکی با اشاره به اینکه کار‌های بسیار ارزشمندی هم در مجموعه سپاه و ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا اتفاق افتاد و بیمارستان‌های سیار در اختیار مردم قرار گرفت ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همگان بتوانند این بیماری را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار