با سازنده‌ غول پیکر‌های مهربان یزدی آشنا شوید

تاکنون ۸ عروسک غول پیکر از سوی محسن اکرمی مربی فرهنگی و خوش ذوق یزدی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عروسک‌های غول پیکر همانطور که از اسمشان مشخص هست در ابعادی بزرگ و با ارتفاع ۴ تا ۵متر ساخته و در جشن‌ها و مناسبت‌های آئینی و کارناوال‌های شادی استفاده می‌شوند و بسیار برای بچه‌ها و حتی بزرگتر‌ها جذاب هستند.

عروسک‌های جدید  غول پیکر‌ یزدی با پوشش بختیاری و نوازنده سرنا و دهل هستند که برگرفته از شخصیت استاد مهدی پور و استاد حیدری از اساتید خطه چهار محال و بختیاری است که موسیقی لحظه تحویل سال ساخته این دو هنرمند است.

محسن اکرمی از هنرمندان انگشت شمار سازنده این عروسک‌ها در کشور است که با این تکنیک آشنایی کامل دارد.

او در کارنامه هنری خود ساخت ۸ عروسک غول پیکر را به ثبت رسانده است که شامل دوعروسک محلی بوشهری به نام‌های لیان و لیانا، دو عروسک پدربزرگ و مادر بزرگ یزدی و دوعروسک خانم و آقا به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد و دو عروسک بختیاری است.  این عروسک‌ها با متریال بسیار سبک و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار و اصولا برگرفته از شخصیت‌های واقعی است.

محسن اکرمی سازنده‌ی عروسک‌ها گفت: عروسک‌ها بر اساس آیین و آداب و رسوم هر سرزمین برای جشن‌ها و مراسم‌های خاص آن سرزمین ساخته می‌شوند.

این طراح و عروسک ساز ضمن اشاره به اهمیت کار تیمی و مدت زمان حداقل یک ماه برای ساخت عروسک‌ها با اشاره به ساخت عروسک سیمرغ از مجموعه عروسک‌های شاهنامه که با همکاری جمعی از استادان فرانسوی ساخته بود گفت این عروسک‌ها علی رغم بزرگی‌شان ظریف هستند حتی خطوط چهره و مژه مهم است و صورت انسان یا حیوان واقعی هستند که در تناسب بزرگ شده‌اند و  برای کودکان جذاب هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.