معاون فرهنگی هیئت رزمندگان کشور با اشاره به رشادت‌های شهید سرلشگر عباس بابایی، در دوران دفاع مقدس، وی را الگویی برای اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار غیاثی راد معاون فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمال غرب کشور در آئین گرامیداشت شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری که در قزوین برگزار شد، گفت: شهید عباس بابایی در دوره‌ای که در آمریکا تحت تعلیم خلبانی بود، بر نفس خویش غلبه کرده بود و شهید لشگری نیز در دوران سخت اسارت در اردوگاه‌های بعث عراق، الگوی اسرا بود.

سردار غیاثی راد، شهید بابایی را الگویی برای اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی عنوان کرد و افزود: در دوران جنگ تحمیلی، اقتصاد کشور، فقط با فروش نفت می‌چرخید و خلبان‌های زیادی به دست صدام اجیر شده بودند تا به کشتی‌های نفتی ایران آسیب بزنند و حتی جزیره خارک را بمباران کردند، اما با رشادت‌های شهدایی مانند شهید بابایی، نتوانستند صادرات نفت کشورمان را حتی یک روز متوقف کنند.

امیر سرتیپ پیری رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین نیز گفت: یادواره شهدای نیروی هوایی به خصوص شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری، به دلیل شیوع موج پنجم کرونا در کشور، به صورت نمادین در شهر قزوین و در منزل پدری شهید عباس بابایی برگزار می‌شود.

سرتیپ رمضانی، از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم گفت: شهید لشگری بیش از ۶ هزار روز در زندان‌های بعث اسیر بود که این اتفاق در دنیا بی مانند است.

او با بیان اینکه شهید بابایی در عمل نشان داد که پای حرف هایش ایستاده است، افزود: شهید بابایی جوان معتقد و متخصص بود و به نیروی هوایی اشراف فراوان داشت.

جمالی پور استاندار قزوین نیز در مراسم گرامیداشت شهیدان عباس بابایی و حسین لشگری گفت: شهدا درس‌های بزرگی برای ما به یادگار گذاشتند، اما از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکردیم.

جمالی پور افزود: شهدا ظرفیت انسجام بخشی دارند و وقتی اسم شان به میان می‌آید جریان‌های سیاسی کنار می‌روند.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید روحیه خدمت را در خودمان ایجاد کنیم، گفت: ما نتوانسته ایم از ظرفیت دفاع استفاده کنیم و نسبت به آن غفلت کردیم.

او افزود: ما در عرصه نظامی، قدرت برتر هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.