معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: انتخاب رشته و هدایت تحصیلی درست دانش آموزان در مقطع دوم متوسطه می‌تواند آینده شغلی آنان را تضمین کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدی معاون آموزش متوسطه دوم آموزش و پرورش استان خراسان شمالی گفت: اغلب والدین دانش آموزان می‌خواهند فرزندانشان در رشته‌های علوم انسانی بخصوص تجربی ادامه تحصیل دهند این در حالی است که ظرفیت کم دانشگاه‌ها قبولی وزمینه جذب دراین رشته‌ها را محدود می‌کند.


بیشتر بخوانید


سیدی افزود: دانش آموزان با انتخاب رشته‌های مهارتی در این مقطع آینده شغلی خود را تا اندازه‌ای زیاد تضمین می‌کنند، زیرا زمینه جذب آن‌ها در بازار کار زیاد است.

او  گفت: هم اکنون رشته‌های مهارتی نظیر سینما، نمایش، و تربیت بدنی در استان برای ورود دانش آموزان این مقطع وجود دارد و در آینده نیز زمینه تحصیل در رشته‌های دیگر مانند فرش، بهیاری وچند رشته دیگر فراهم خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه دوم آموزش و پرورش استان افزود: آزمون نمونه دولتی متوسطه جمعه پانزدهم خرداد در استان برگزار می‌شود و دانش آموزان از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به سایتی که ثبت نام کرده اند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.