سیلاب تابستانه تیرخلاص بر صنعت دامپروری مازندران زد و بیش از ۷۰۰ راس دام منطقه را با خود برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  تلف شدن حدود ۷۰۰ رأس دام سبک و سنگین براثر سیلاب تابستانی در بخش کجور نوشهر، زنگ خطر انقراض صنعت دامی را در استان به صدا درآورده است.

دام‌هایی که بی پناه و بی گناه در دامداری و دره‌های منتهی به روستای انگاس کجور در سیلاب دست و پا زدند وتلف شدند و تراژدی تخلی را در صنعت دامی استان مازندران تکرار کرده است.

دام‌های استان که تا چند روز پیش به دلیل کمبود علوفه و گرانی، در صف کشتار قرار داشتند، شمار زیادی از آن براثر سیلاب تابستانه در دامداری و دره‌ها تلف شدند و ضجه این دام‌های بی گناه شنیده نشد.

اثرات و خسارت سیلاب در کجور

مسئولان شهرستان نوشهر با اشاره به تلف شدن ۷۰۰ رأس دام براثر آب بردگی و سیلاب، خواستار حمایت مسئولان استانی برای جبران خسارت شدند. حسین بیژنی بخشدار کجور نوشهر با بیان اینکه سیلاب و آب بردگی ۷۰۰ رأس دام را در منطقه تلف کرده است، افزود: این حادثه منجر به بروز خسارت در دیگر روستا‌ها نیز شده است.

وی شکستگی شبکه اصلی آب روستایی، تخریب راه‌ها، دامسرا‌ها را از جمله خسارت‌های وارده بیان کرد و گفت: خسارت احتمالی در دست بررسی است. وی با بیان اینکه ماشین‌آلات راهداری همچون لودر، گریدر، بیل زنجیری، کمپرسور، بیل بکو در منطقه در حال انجام کار هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه راه‌ها باز هستند.

سیلاب‌های محلی و تابستانی درمناطق بالادست شش شهرستان استان مازندران خسارت برجای گذاشت و علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به سیلاب‌های نقطه‌ای روز گذشته در استان اظهار داشت: بارندگی‌های روز گذشته در برخی مناطق استان از جمله سوادکوه، آمل، نوشهر و بابل، سوادکوه شمالی، تنکابن و نور خسارت زده است.

وی با اظهار اینکه خسارت‌ها در دست بررسی است، گفت: تجهیزات زیربنایی و اراضی کشاورزی بیشترین آسیب را دیده است.

احمدی با اظهار اینکه سیلاب به برخی راه‌ها آسیب زده است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ راهی در استان مسدود نیست و این حادثه به دو دهنه پل در آمل نیز خسارت زده است.

  روز‌های پایانی دولت دوازدهم برای مردم مازندران و دامداران خوش یمن نبود و خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف وارد شد و این درحالی است که هنوز خسارت‌های کلان حوادث گذشته در استان جبران نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.