الهیار ولی زاده گفت: با تشدید مشکلات در صنعت دامپروری خوردن گوشت قرمز برای مردم در آینده‌ای نزدیک رویا می‌شود.

الهیار ولی زاده رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه تورم در چند سال اخیر ۱۰ برابر شده است اما دام‌های زنده همچنان با قیمت‌های ۵ سال قبل از دامداران خریداری می‌شوند، به افزایش چند برابری قیمت خوراک دام در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: قیمت کاه از ۱۰۰۰ تومان به ۵ هزار تومان و کنسانتره از ۱۵۰۰ تومان به ۴ هزار تومان افزایش یافته اما قیمت دام زنده همچنان راکد مانده است.

او گفت: دامداران با توجه به گرانی نهاده‌ها، افزایش قیمت تولید و راکد ماندن قیمت دام‌های زنده ، مجبور به ادامه فعالیت در این شرایط سخت هستند چون شغل دیگری ندارند.

الهیار ولی زاده افزود: دولت در بهترین وضعیت یک چهارم تا یک پنج خوراک دام را می‌تواند تامین کند، اما آیا این میزان به دست همه تولید کنندگان می‌رسد یا خیر؟

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد دام‌ها در بدترین شرایط و گرسنه هستند، ادامه داد: بسیاری از دامداران فقط تلاش می‌کنند تا دام‌های خود را زنده نگه دارند و با توجه به کمبود و افزایش قیمت نهاده‌ها نمی‌توانند دام‌های خود را پروار کنند.

کشتار دام‌های مولد یک واقعیت است بروید ببینید

ولی زاده با بیان اینکه بسیاری از دامداران در شرایط فعلی مجبور به فروش دام‌های خود شدند، گفت: برخی دامداران نیز دام‌های مولد خود را روانه کشتارگاه‌ها کردند، چون توان تامین مخارج و تغذیه بره و گوساله‌های متولد شده را ندارند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور افزود: تکذیب فاجعه کشتار دام‌های مولد در کشتارگاه‌ها مشکل را حل نمی‌کند، مسئولان مربوطه بهتر است به کشتارگاه‌ها بروند و از نزدیک در جریان این فاجعه قرار بگیرند.

او افزود: دام‌های مناطق خشک سیری کشور با توجه به مشکلات خشکسالی و کمبود نهاده‌ها به پایین‌ترین قیمت خریداری و کشتار می‌شوند اما گوشت ارزان نمی‌شود.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت: گوشت ۹۰۰ گرمی بسته بندی شده در بازار اکنون ۱۹۰ هزار تومان است اما دلال‌ها لاشه گوسفند را ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان از دامدار می‌خرند و این نشان می‌دهد هیچ برنامه ای برای تقویت زنجیره تولید تا مصرف نشده است.

ولی زاده با بیان اینکه سرمایه ملی کشور در بخش دام با بی برنامگی دولت در حال از بین رفتن است، گفت: دلال‌ها و مافیای دام نمی‌خواهند صنعت دامپروری را نابود کنند، چون به آن نیاز دارند به همین خاطر دام‌ها را آرام آرام می‌کشند تا بازار و قیمت گوشت را مدیریت کنند.

او این اتفاق را مصیبت دامنگیر همه دامداران کشور دانست و ادامه داد: دامداران برای پرورش هر کیلوگرم گوشت ۱۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنند و سودی نمی‌برند، اما مافیای دام برای هر کیلوگرم گوشت ۱۰۰ هزارتومان سود می‌کند و معلوم نیست این سود‌ها به جیب چه کسانی می‌رود.

رویایی بنام گوشت

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز با ارز آزاد در آنسوی مرز‌ها ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است، گفت: دولت اگر فقط یک روز صادرات دام را آزاد کند مردم آرزوی خوردن گوشت قرمز را خواهند داشت، چون با قیمتی که در خارج از مرز‌ها پرداخت می‌شود و مشکلاتی که دامداران داخلی دارند فروش دام در داخل به صرفه نیست.

الهیار ولی زاده به شباهت مشکلات مرغداران و دامداران و نتایج احتمالی آن اشاره کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ با بی تدبیری از ۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت و امکان تکرار همین وضعیت در گوشت قرمز نیز وجود دارد.

او افزود: دولت کمتر از ۳۰ درصد نهاده‌ها را تامین می‌کند و دامدار مجبور است بقیه نهاده‌های مورد نیاز دام را از بازار آزاد که هر روز قیمت آن افزایش دارد تهیه کند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور ادامه داد: راکد ماندن قیمت دام‌های زنده به این معنا است که دامداران دارند به دولت یارانه می‌دهند تا دولت مشکل خود را در تامین گوشت قرمز مردم حل کند، اما این شرایط تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد؟

تمایل نداشتن به فروش دام در عید قربان

ولی زاده با اشاره به در پیش بودن عید قربان، گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده اکنون در مازندران ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است در حالیکه تولید هرکیلوگرم دام بیش از ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد یعنی دامدار در هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان ضرر می‌کند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه تولید در دراز مدت باید حفظ شود، افزود: توقع دامداران تامین همزمان حقوق تولید کننده و مصرف کننده است به گونه‌ای که هم دامداران دامهایشان را به قیمت متناسب با هزینه‌های تولید بفروشند هم گوشت به قیمت مناسبت در سبد مصرف کنندگان قرار بگیرد.

او ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و سایر هزینه‌های جاری مانند هزینه‌های برق، آب و کارگر اگر هر کیلوگرم دام زنده ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان فروخته شود دامدار ضرر نمی‌کند.

کارگران دامداری ریال افغانستانی می‌خواهند

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه هزینه‌های کارگری در یکسال اخیر افزایش چشمگیری یافته است، گفت: کارگران تبعه افغانستان که در دامداری‌ها فعالیت می‌کنند حقوق خود را به ریال افغانستان از دامداران طلب می‌کنند.

او افزود: برخی کارگران تبعه افغانستان از دامداران ایرانی می‌خواهند حقوق ماهانه آن‌ها را حتی با قرارداد پارسال، اما به ریال افغانستان پرداخت کنند که با توجه به نرخ تسعیر ریال ایران با ریال افغانستان ، تامین این هزینه‌ها هم برای دامداران مشکل ناخواسته و کمرشکنی شده است.

ولی زاده ادامه داد: خروج این کارگران از چرخه دامداری‌ها و کمبود کارگر خوب ایرانی سبب نابودی و تلف شدن گوسفندان در چند منطقه شده است.

از بین رفتن ۵۰ درصد  مشاغل کوچک

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد روستاییان، پرورش دام را به عنوان مشاغل خرد و برای تامین شیر و گوشت مورد نیاز خود در منازل انجام می‌دهند، گفت: این افراد دامداران سنتی و پایبند به شغل آبا و اجدادی خود هستند اما با توجه به ناتوانی در تامین خوراک مجبور می‌شوند دام‌های خود را کشتار کنند واعتراض خود را با این روش نشان دهند.

الهیار ولی زاده گفت: بیش از ۵۰ درصد مشاغل خرد روستایی در بخش دامپروری مازندران در حال از بین رفتن است، چون پرورش دام برای این افراد دیگری سودی ندارد.

او افزود: بسیاری از دامداران که حتی برای اصلاح نژاد دامهایشان هزینه‌های میلیونی کرده بودند حالا به دلیل ناتوانی در تامین هزینه ها، دام‌های مولد خود را کشتار می‌کنند که با این اقدام هم دام و هم شغل از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت: ما نگران مشاغل روستاییان هستیم، چون مافیای دام می‌تواند دام و گوشت را وارد کشور کند اما آیا می‌توانند شغل های از دست رفته دامداران را دوباره احیا کنند؟
انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عشایر ذخایر انقلاب است
۰۰:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عشایر نابود شد مسئولان رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
نرجس
۲۰:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
یکی پیداشد از دامداران فلک زده حمايت کنه.انقدر ضرر کردیم که به سرمون میزنه یکی یکی سر ببریم وخودمون بخوریم.فقط قصاب ها تو این دو سال کیف کردن....خواهش میکنم جدی رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۲۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
مرگ روشن مرگی که همه شاهد آن هستند مرگی که کسی فکر چارهای به حالش نمیکنند نابودی صنعت دامپروری چرا فکرینمیشه حمایت تولید کجاس به خدا تولید فقط کارخونه کارگاه نیس تولید گوشت پروتئین یک صنعت چند ملیونی هست تورا به خدا به فریاد برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من کارگر هستم توی یک سال به زور دوبار میتونم گوشت بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۹ تير ۱۴۰۰
من خودم عشایرم دکتر راست میگه چون که آشنا زیاد داره هر ارگانی بره علوفه گیرش میاد ولی من که تو بیابونم چه کار کنم باید دامم را رهاکنم تا گرگ بخوره چون که واقعن خسته شدیم قیمت قیمته ۶ سال پیشه نمی سفه یه خانواده الاف کار بی مزد باشه
Ukraine
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
ظاهرا همه چی رویا شده.خدایا فریاد رسی جز تو نیست.به داد این مردم ستم دیده برس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
منم دلم میخواد بگم هر کسی سر این مردم کلاه میزاره جلوی بچه هاش در بیاد از بچش بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
گفتن گوشت قرمز زیاد نخورید اما ن دیگه سه ما ما ی خانواده هفت نفره هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
توصیه میکنم فقط گوشت شکار بخورید
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۷:۱۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ناشناس ۱۱.۵۷ شماهنوز نمیفهمی فرق موضو با موضوع چیه بعد میای نظر سیاسی میدی حالا شکم به یقین رسید که فندقیشم تو کلت نیست اول برو کلاس اول تا املاء و جمله بندی یاد بگیری بعد بیا نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کشور ما مدیریت ندارد دولت بی تدبیری داریم این دولت برای چندین نسل کشور را به عقب رانده است کشورا نابود گردند که در این اخرهای فرمانرواییشان دارند با کینه ورزی به مردم و کشور زهر خود را میریزند
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
رویا که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
انین
۱۵:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
180 راس گوسفند دارم.سهمیه یک ماه کنسانتره ۸۰۰ کیلو دادن که خوراکی۴ روز نمیشه.مرتع هم هیچ خبری از علوف نیست.با این قیمت‌گذاری چجوری ادامه بدم .کسی هم گوسفند رو نمیخوره.خرید تضمینی هم دروغ هستش.چند روز دیگه دام ها رو میبرم جهاد رها میکنم.بعد هم از دست رفتن سرمایه و بی کاری.مبارک باشه این مدیریت. حداقل به قیمت ۴۵ هزار تومنی که گفتین بخرین و ببرین به جای کمک نقدی بدین برادران عراقی بخورن تا خدای نکرده گوشت 400 هزار تومنی نخورن
Iran (Islamic Republic of)
گمنام اما خداترس
۱۴:۵۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شما نه تنها آرزوها ورویاهای یک ملت رانابود کردید بلکه ادامه زندگی را هم برایشان جهنم کردید .......شماعمر اکثر ملت ایران رابرباد وفنا کردید .........به خداقسم روزی این مسئولین بی لیاقت وبی کفایت درپیشگاه خداوندجوابگو خواهند بود اگر به آن روز اعتقادی داشته باشند(روزقیامت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تاالان قحطی مرغ هست الانم میخوان گوشت روقحت کنن..به کجا چنین شتابان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدا نابودتون کنه که تمام دامداران و نابود کردیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوردن گوشت رویا شده ولی وعده ی خدا که می گوید جای ظالم جهنم است قطعی است.مسئولان بی وجدان بالاخره ما هم خدایی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خاک بر سر همتون با این مدیریت تون واقعا.........
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۳۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
باسلام
آقا خواهشا به داد دامدار برسید ،من خودم دامدارم هزینه هر راس دام سبک در روز حداقل 10 هزار تومنه(1کیلو جو 6 تومن و 1 کیلو کاه 4 تومن به غیر از کارگر) که توی یک سال حدود 4 میلیون میشه،حالا اگه تمامی گله به سلامت زایمان کنن و تلفات را در نظر نگیریم و هزینه های کارگر و دارو ... که سرسام آوره، اگه دامدار بخواد بره اش رو بفروشه (قبل پروار بندی) نهایتا 40 کیلو میشه و اگر کیلو 100 تومن زنده بفروشه تازه میشه سر به سر
به خدا یک عده میخوان تولید توی این کشور نابود بشه،10 تومن با این تورم واسه هزینه یک گوسفند در روز زیاد نیست (پول یک پفکه) اما مشکل اینه که قیمت دام به میزان 5 سال قبله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدا قوم ظالم را خوارو ذلیل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خون ملت بگیرید شیشه گرانی تا کجا بس دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مابقی دامداران که دام خودرا نگه داشته اند از مجبوری است .دست شکسته وبال گردن .از دست شان برآید ولشان می کنند بیابان .طرف مجبور شده دام خودرا به وعده ی پول دویاسه سال دیگه بفروشد.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
با‌سلام‌‌تنها‌علاج‌مشکل‌دامداران‌تامین‌نهاده‌ویا‌همان‌علوفه‌هست‌‌در‌اینصورت‌قیمت‌گوشت‌در‌حد‌عرف‌می‌شود‌در‌غیر‌اینصورت‌دامدار‌بالجبار‌دامهایش‌را‌‌کشتار‌می‌کند‌ودر‌نتیجه‌در‌آینده‌نه‌چندان‌دور‌شاهد‌قیمت‌گوشت‌شاید‌۱۰برابری‌شویم‌‌وآنوقت‌با‌واردات‌گوشت‌هم‌نمی‌توان‌مشکل‌را‌حل‌کرد‌پس‌تامین‌علوفه‌شود‌نهایت‌قیمت‌گوشت‌تا‌۲۰۰هزار‌رشد‌می‌کند‌واما‌اگر‌علوفه‌نباشد‌‌در‌آینده‌قیمت‌۵۰۰هزار‌تومنی‌گوشت‌را‌باید‌دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
امروز رفتیم مرغ بخریم کیلویی 40 تومن! پروردگارا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مصرف گوشت کمتر باعث سلامتی بیشتر می شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آخرش صاحب خونه ها با این قیمت فضایی مسکن و اجاره بها باعث میشن مردم دیگه نتونن زندگی کنن و مایحتاج زندگی رو بر طرف کنن.هر چه دولت حقوق رو اضافه کرده ۲ برابرش رو صاحب خونه از طرف گرفته نتیجه نارضایتی عمومی از وضع موجود و شورش میشه yjc عزیز لطفا نشر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مددتها میشه خوردن همه چیز برای مردمی مثل ما رویا شده قبلا گفته میشد یه لقمه نان پنیر پیدا مشه الا با گرانی لبنیات گفته میشه یه لقمه نان خالی با دوبرابر شدن قیمت نان به زودی همین نان خالی هم سفره بسیاری خواهد رفت حالا شما داری از گوشت حرف میزنی گوشت که دیگه ری از رویا خارج شده و باید برای دیدن اون
از پشت شیشه به مغازه های بالای شهر که مکان زندگی از ما بهترون و مسئولین هست سر بزنیم
Armenia
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
متاسفانه فکری که نمی کردیم داره برای ایران هم پیش میادنابودی اقتصادی رو میشه دید،اقایون مسئول خواب تشریف دارید یا سرتون رو کردید زیر برف،مملکت داره ازبین میره،اب وبرق وگاز و تورم و.....مسئولش مردم نیستن ،شماهستید که بابی تدبیری کشوررو به این روز انداختید و همه شما بایدمحاکمه شویداون هم علنی ،باز صدرحمت به مغول یک جای نفس کشیدن می داد شما گلوی ملت روهم دارید فشار میدین،بسه دیگه همه رو بیچاره کردید،جناب روحانی یادت رفت حرفت نه!؟چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که....،جالب کسانیکه گول وعده شما رو خوردن و به شما رای دادن،ازمردم جنوب و شرق و شمال غرب کشور و از وضعشون خبرداری؟یامنتظری جمعه کذایی بیاد تا به گوش شما برسه وتازه متوجه بشی،کاری که شما باایران کردی شاهان قاجار باایران نکردن واین جزخیانت به کشور وملت نیست ونخواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۱۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
برای ما خیلی وقته. گوشت خوردن که هیچ، دیدنشم رویاست. همون بهتر که هیچکس نخورده، به درک
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
از صدقه سر این همه تدبیر و امید چند ساله برای ما رویاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مگه الان مردم عادی میتونن گوشت بخورن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نکه الان آرزو نشده من برای خونه خودم سالی دو کیلو بیشتر گوشت نمیخرم خدا لعنت کنه باعث و بانی ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
من موندم بفهمم زمان قدیم مردم چجوری مایحتاج زندگیشون رو تهیه میکردن ،اون موقعی که نه کشتی اقیانوس پیمایی بود نه هواپیمایی بود و نه هیچ صادرات و وارداتی ،اون موقع خوراک دام رو از کجا تهیه میکردن که مردم همیشه هم گوشت میخوردن ولی حالا با این همه علم تکنولوژی مردم توی نون شبشون موندن .دوره جاهلیت برگشته ،خودمون داریم به خودمون ظلم میکنیم .
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تکنولوژی خرج داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام به دوستانی که نظر دادان ،میخوام بگم من یک دامدار هستم ولی این سه ساله گوسفند زنده همین قیمته من امروز بره چاق نره وماده فروختم ۵۰ تومان میخام بگم من برای هر گوسفند زنده نزدیک ۵۰۰ هزار دارم ضرردادم وبد بخت شدم ، کسایی که نمیتونن گوشت بخرن مقصر دامداران نیستن بلکه کسایی هستند که دامدار را ورشکست واقتصاد این کشور را نابود کردن اصلا ما اقتصاد دان نداریم ،میخوام بگم من دیگه دامداری را کنار گذاشتم خدا لعنتشان کنه کسایی که من وخانواده ام را به این روز فلا کت بار انداختن بخدا امروز اشکم درامد به خاطر این وضع دیگه بسته ،دیگهههه بسته ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدایا حق مظلوم از ظالم بستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
الان نه تولید کنند بیچاره تقصیر داره نه خریدار بیچار ،وقتی کشاورز رو میگویند بکارید و حمایتی از نظر سموم کود و انواع آن و مهمتر از آن آب نمیشه چاهی که با میلونها هزینه حفر شده پر میکنند جالب مگویند بکارید بدون اب .وقتی کشاوزی نباشه حمایتی در آب وکود سم و ماشین آلات وخرید درست نشه محصولات کشاورزی گران خواهد شد و علوفه دام هم از این تاًثیر میگیره خلاصه نابودی اخر گریبان تولید کننده و مصرف کننده متوسط هست نه فلانیها
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همش حرف همش شعار بخدا دیگه چشمام تار میبینن از بس از صحرا که اومدم خبرهای دام رو تو گوشی خوندم همشون فقط حرف میزنن دریغ از یک عمل آخه ما چه گناهی کردیم دامدارشدیم
Sweden
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اینجوری اگه پیش بره مثل آبان ۹۸ شورش میشه کل ایران ایندفعه خیلی بدتر مسئول بی کفایت به گوش باش هی نگید کار دشمنه آدم گشنه دین و ایمان رو از دست میده میگه میام خیابون یا کشته میشم یا حقمو میگیرم مسئولین بی کفایت و بی لیاقت باید از این کشور حذف بشن تا کشور آرامش پیدا کنه باشگاه خبرنگاران خواهشا شما هم بی طرف باش و طرف مردم باشین و منتشر کن
Iran (Islamic Republic of)
رباطی
۱۳:۰۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
درود به شرفت
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دیگه فکر ما هم باید مثل چینی ها همه چیز خوار بشیم ،از سوپ جلبک بگیر تا سوپ خفاش ،کلا هر چی که کسی نگه من بزرگش کردم و مال کسی نباشه.خدا رحم کنه.
United States of America
دکتر حجتی
۱۲:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واقعا تعجب میکنم از اینهمه هجمه و مطالب کذب :
من بعنوان یک مقام مسئول که خودم دامداری دارم کاملا این مطلب کذب رو تکذیب میکنم .
ارز دولتی و همچنین تحویل نهاده های خوراک دام پیوسته و بطور شبانه روزی در حال انجام است.
میتوانم دامداری خودم رو مثال بزنم که حتی یک روز هم نشده که انبار خوراک خودم نصف ظرفیت شود.
نه تنها بنده و تمام دوستان و نزدیکان می هیچ مشکلی نداریم .
حتما با باشگاه خبرنگاران جوان باید برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آقای دکتر دامداریت کحاست؟ آمریکا؟ !!!!
پرچم آمریکا داری بعد از دروغ بودن واقعیتها در ایران میگی؟
به شتر گفتن کجا بودی؟ به دروغ گفت حموم
گفتن از زانوی پینه زده ات معلومه حموم بودی!!
داداش دروغ میگی چیزی بگو که بگنجه
پدرم ۸ تا گوسفند داشت ۶ تاش رو ماه قبل فروخت چون از پس مخارج علوفه و جو و سبوس و.‌‌‌.. بر نمیومد
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
... زر مفت نزن تو غلط کردی که نهاده در دسترس هست تو ... خوردی که نهاده فراوانه تو و امثال تو مملکت رو با ... گشیدی تو و امثال تو ضربه به ولایت و نظام و خون شهیدان زدی تو فرق بوی کود گاو و ادکلن تنتو تشخیص نمیدی پس زر اضافه نزن
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۳:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مطالب به هیچ عنوان کذب نیست چون با چشمهای خودمون مشکلات رو دیدیم پدرم دامداری کوچیک توی روستای ضیاءباد ازتوابع استان مرکزی (فراهان)داره واقعا تهیه علوفه ونهاده های دامی براشون مشکله اینو هم اضافه کنم خودشم زمین کشاورزی داره و بیشتر علوفه های دام ها رو خودش تهیه میکنه ولی برای کل سال کافی نمیشه ومجبورمیشه علوفه تهیه کنه با قیمت های کذایی!قیمت سبوس هم که ماشاء الله !!بااین حال .باتوجه به گرونی هایی که هست شیرروباقیمت کیلویی ۵هزارتومن به دست مصرف کننده میرسونه !!!آقای حجتی یاهرآقایی که پست میزاری مطالب کذب هست احتمالا علوفه دامداری شما چون نور چشمی و به قول خودتون از مسئولین هستین ازارزدولتی علوفه ونهاده های دامیتون تامین میشه کاش چشمتون رورومسایل و مشکلات. مردم نبندید وباسفسطه و دلایل غیرمنطقی و غیرمسولانه خودتون مردم. روبیشتر زیرفشارنذارید کاش یاد بگیرید وقتی توان حل مشکلات روندارید مثل یک مرد ازمیدون خارج بشید تا شاید کسی باتوان و مدیریت بالا مشکلات مردم رو حل کنه اینقدرخودتون روتافته جدابافته از مردم ندونید اگه مشکلی تومملکت وجودداره باید مال همه باشه نه مال قشرپایین و متوسط!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بله که درست فرمایش می کنی هر چی نهاده میاد به خورد دامهای خودت می دی بنده دام دارم بخدا وقتی می خوام نهاده تحویل بگیرم باید شب برم نوبت بگیرم ونخوابم واون هم چی یک سوم نهاده اگر با هزار مکافات شما اینقدر زرنگید که آزاد هم می فروشید همش واسه شما ما که همه دامها رو تلف وتعطیل می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
طبیعیست که خوراک همیشه داری
به حساب جیب مردم
Armenia
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اقازاده عزیز که کامنتت پرچم امریکا خورده جای گرم نشستی نه !؟ازحال روز مردم خبرداری یا فکر جمع کردن دلار سبزی؟ازروی شکم سیری حرف نزن ،حداقل کامنت میدی ازایران بده اینطورضایع نشی عزیزم،توهم یکی از اقازادهها هستی تردیدنیست ،چون ازحال و روز مردم عزیز ایران بیخبری ،خوش باش و به روی مردم زجر کشیده کشور من لبخند بزن ولی دیگه هیچ وقت کامنت با این پرچم رونگو ایرانم و ایرانی،چون دقیقا مشخصه کجایی
Armenia
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واقعا دکتری یا نه راست میگی دکترای دلالی بازار خوراک دام داری اسم پزشکان زحمت کش وعزیز رو زیر سوال نبر چون فرق تو با ونها زمین تا کهکشانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
جناب‌مثل‌اینکه‌‌برای‌شما‌می‌چربه‌بنده‌هم‌دامداری‌دارم‌وهم‌پروانه‌بهره‌برداری‌دریغ‌از‌یک‌گرم‌نهاده‌واما‌برای‌مرغداری‌وگاو‌شیری‌می‌دن‌به‌دام‌گوشتی‌نمی‌دن
Armenia
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
پاسخ کانتت روببین ودیگه چیزی نگو،باپرچم امریکا کامنت دادی دکی،واقعا دکتری!حیف این نام که تو انتخاب کردی ،مقام مسئول دامداری رو ازکجات اوردی ؟!خب بله برای شما همه چیز مفته ،فقط خواستی کامنت بدی به یکی ازاطرافیانت بگو ازایران کامنت بده که اینطوری ضایع نشی،خوش باشی اقازاده بی درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شما از بزرگانی در ایران به بزرگان احترام گذاشته میشه و این از فرهنگ ماست این کوچیکترها و هستند که نابود میشوند
Iran (Islamic Republic of)
دامدار مظلوم
۱۴:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
آقای دکتر حجتی
سلام علیکم
آیا می شود من اطلاعات تماس شما را داشته باشم تا روش پر نگه داشتن انبار علوفه را به ما یاد بدهید؟
آیا می شود من هم ببرید جز مسئولین تا بتونم مثل شما انبار خودم را پر کنم که البته شک دارم وجدانم اجازه دهد؟
آیا می شود من و برادرم که هر دو نخبه هستیم را جز گروه دوستان خود کنید؟ هر دو ارشد و بدون شغل ثابت. داداش گوسفند می چراند و بنده هم افتخار همکاری باهاشون دارم.
اتفاقا برعکس دوستان شما، دوستان ما میش های آبستن را به دلال دادند تا کشتار شود چون انبارشون خالی بود.
آقای دکتر حجتی چقدر خوب هست که شما هم مسئول هستید و هم شغل دوم دارید، انبار بانکتون پر از پول می شود.
من کلام شما را که خواندم به خودم، برادرم و دوستانمان شک کردم.
آقای دکتر حجتی به خودتان بیایید قبل از اینکه به حالتان رسیدگی شود.
Armenia
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خیر اول با توباید برخورد بشه که فرار کردی امریکا و از اونجا داری شبکه ملی ایران رو تهدید می کنی!زیر پرچم امریکا بودن و خوشگذرانی راحته ولی با مردم همدرد بودن شهامت میخواد که نداری،انقدر نمک روی زخم مردم نریز،دلسوزهارو ازبین بردید یا به گوشه ای فرستادید حالا شبکه ملی ایران و صدای ایران رو می خوای خفه کنی!؟دکی برو گذشته خودت روببین چکاره بودی ،این همه شهید ندادیم تا توبخوای از امریکا برای ایران و ایرانی کری بخونی،درضمن اونجایی واکسنتم بزن مبادا کسالتی پیدا کنی،دلم از تو و امثال تو خیلی پره ،منم بچه جانبازوایثارگریم که به خاطر طمع تو امثال تو توی تحریم به خاطر کرونا رفت زیر خاک ،پس بدون نه تو ونه کل مسئولین رو نمی بخشم،تمام کسانیکه به ملت ایران ظلم کردن رو نخواهیم بخشید ،جناب مسئول یکی ازارگانها تا شنیدی میخواد ازتون حسابرسی کنه رفتی اونجا!؟کامنتت رو می بینم خونم به جوش میاد ،نه دکتری نه چیزی،تویک دلالی که برای جان مردم وسلامتی مردم عزیزایرانم هیچ ارزشی قائل نیستی،اززحمتکشی تمام عزیزان هم درباشگاه خبرنگاران تشکر می کنم که چون تویی رو رسوا می کنن،پس دیگه هیچ وقت کامنت با این پرچم نذار،اگر خدایی هست که هست کاری باتو امثال تو میکنه که روزی صدهزاربار ارزو کنی که چرا به دنیا اومدی،مردم دارن توی ایران زجر میکشن اقا اومده داره یاوه میگه،چشم کورتو باز کن شبکه های فضول اونجا حتما اطلاعات دارن و پخشش می کنن،درحد خودت حرف بزن نه برای یک ایران که متحده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کنایه زده. متوجه نشدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۹ تير ۱۴۰۰
اخه بیشرف خوبه خودتم میگی ی مسؤلی ک دامداری داری. توقع داری کمبود نهاده دامی داشته باشی؟جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
خیلی بی شرفی.....پس چرا این خراک دام ها رو ب من نمیرن با اون که گوسفندام رو پلاک کردم که علوفه بهشون تعلق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۱۲:۱۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همین الانم خوردن گوشت رویاشده اگه همین منوال پیش بره چندوقت دیگه بچه هامون گوشت رونمشناسن !و وقتی اتفاقی گوشت رو دیدن ازمامیپرسن این اسمش چیه !!!مسئولین باکفایت خواهشا کاری با تنظیم بازارنداشته باشید هرموقع بازارروخواستید تنظیم کنید مشکلات ماچندبرابرشده!! قطعا اگه خودگوسفندوگاو میخواستن قیمتشون رو کنترل کنند موفق تر بودن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
من خودم دامدارم گوشت بره رو کیلویی ۵۰تومن،میش رو زیر ۳۰ تومن می‌خرند بعد مصرف کننده بالا ۱۲۰ تومن بابت هر کیلو میده حتی اگر گوشت بره رو هم بهش بدن باز هم گرون خریده
Germany
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مشکل مدیران بی لیاقت و واردکنندگان گردن گلفت هستند که جلوی رشد و شکوفائی هر گرنه تولید را گرفته و میگیرند تا بتوانند محصولات وارداتی خود با بفروش رساند و پول مفت به جیب بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدا بیامرزه هم گوشت هم خاویارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ب نظر شما مردم باید چکار کنن مگه فقط گوشت که رویا شده کریه خونه پول اب برق تلفن گاز خیلی از مردم نمیونن گیلاس چ رنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
قدیم ها میگفتن بارون بباره گوشت ارزون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
واسه مفت خورها ارزو میشه واسه ماها خیلی وقته ارزو شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
یاد اون طنز مهران مدیری افتادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نگران نباش با این دستمزدهای ما و کرایه خانه و پول دوا و درمان گوشت ومیوه برای ما خیلی وقت رویا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چشم پارازیت
Armenia
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
داداش بحث حجاب نیستا!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چرا این ابله بلاک نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
این عزیز اصلا ابله که نیست به نظرم خیلی هم سرش میشود
حدیثی است از رسول اکرم (ص) میفرمایند: اگر در جامعه ای امر به معرف و نهی از منکر فراموش شود اشرار بر آن جامعه حاکم خواهند شد
اینکه الان ما دچار رئیس جمهور بی کفایت و بی مسئولیت فعلی شده ایم نمونه عینی تجلی این حدیث است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدا خودش جواب هرگرونفروشی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همه حرف ایشان در یک جمله بود و آن اینکه آن طرف مرزها گوشت با دلار آزاد کیلویی 400 هزار تومان است! مسئله، نبود نهادهای دامی نیست بلکه آزاد کردن و به عبارتی فروش به قیمت جهانی است! البته همین الان در آمریکا گوشت کیلویی 5 تا 10 دلار است یعنی با همین دلار آزاد میشود بین 125 تا 250 هزار تومان. در داخل ایران هم تقریبا به همین قیمت است! دیگر معلوم نیست قیمتها تا کجا باید «جهانی» شود که اینها راضی شوند. منظورم از «اینها» دامداران نیستند بلکه دولت است که مسبب این وضعیت فلاکت بار اقتصادی است. دولت بعدی هم بی شک همین مسیر را با شدت بیشتر ادامه میدهد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
نه رئیسی انجام نمی دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
عزیز‌جان‌دام‌زنده‌در‌کشور‌عراق‌۱۰دلار‌خریداری‌می‌شود‌
حالا‌برای‌اینکه‌قیمت‌واقعی‌گوشت‌تو‌کشور‌خودمون‌را‌بدونی‌
قیمت‌گوشت‌در‌سال‌۹۱‌با‌دیگر‌کالا‌ها‌را‌مقایسه‌کن‌ودر‌سال‌۱۴۰۰‌هم‌مقایسه‌کن
سال‌۹۱گوشت‌۲۳هزار‌تومن‌یک‌پراید‌‌زیر۷تومن‌الان‌گوشت‌۶برابر‌شده‌پراید۲۰برابر‌یا‌دیگر‌کالاها‌
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
قیمت گوشت 5 دلار نیست مهندس،قیمت دام زنده همیشه 5 دلاره که 125 الی 150 تومن میشه،امسال به من واسه 400 راس دام پلاک شده کلا کمتر از 3 تن جو یارانه ای دادن که تقریبا 20 درصد خوراک هم نمیشه مابقی اش رو مجبور شدم گنده بخرم کیلو 5 تومن چون جو کیلو بالای 6 تومنه و نتیجه اش میشه که نون و آرد توی نانوایی ها پیدا نمیشه، اگه نهاده مثل قبل وارد بشه و من جو رو کیلو 2600 بخرم،دیوانه نیستم که به گندم 5 تومن پول بدم،مگه امثال ما نمیدونیم که گندم واسه آرد و نونه و نباید به دام داد اما چاره ای نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
ما ی خانواده ده نفره هستیم الان سه ماه گوشت نداریم بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اینترنت که دارید ، گوشت می خواهی برای چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همه چیز به نوبت خانه ماشین که رویا شد گوشت ومرغ و میوه که رویا شد فقط مونده نان خالی که به همت مسولین صدای اونم داره میاد.یواش یواش داریم میشیم مثل کشورهای افریقای
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۰:۴۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
اول اینکه مردم طبقه کم در آمد. وبی درآمد خیلی وقته خوردن
گوشت براشون رویا شده
قشر مدیران بویژه دولت نامرد که احساس گرونی ‌ وسختی معیشت ندارن
ما ۲۰ میلیون بسیجی داریم
فقط یک دستور میخواد که ۲ملیونش وار د این کار بشن
تنظیم بازار ‌ونظارت خودشون آلوده هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوردن خیلی خوراکی ها و میوه های دیگه برا مردم رویا شده،گوشت پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
والله شما اگر بیخیال شید گوسفند و مرغ قیمت خودشون و کنترل میکنند yjc لطفا منتشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مردم ارزوی ی کم خاوار یا ی کم گوشت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
دیشب اخبار شبکه خبر میگفت خاویار که هر سال یک میلیون تن بود از امسال سالی 12 میلیون تن شده و ایران بهترین خاویار دنیا را دارد اینا کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مرغ گرون گوشت قرمز گرون خاویار که برای از ما بهترون واقعا یه جاهایی گرونی فقط از طمع زیاد واین واقعا مثلا یه رزق حلاله برای یه سری گرونفروشان که دارند از سفره مردم می خورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مشگلات دامداران هیچ وقت حل شدنی نیست تا زمانی که علوفه میخرن گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
گوشت کیلوی 160 یا 200 هزار تومن رویا نیست پس چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
شما فقط قیمت گوشت رو ببرین بالا کاریتون نباش ک درستی بش رویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوردن گوشت همی اللانم واسه مردم شده ی رویا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خوردن گوشت همی الانم واسه مردم رویاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
جانا سخن از زبان ما میگویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خواهد شد؟!!! شده بودددد درست تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
علی برکت الله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تا وقتی که صاف صاف راه میریم و میگیم مذاکره و گفتگو چاره دشمنی مشخص دشمن است همینم میشه تا وقتی که دشمن با تحریم ما فقط باعث میشه ما صربه بخوریم نخودش همین هم میشه تا وقتی که بخاطر چند میلیارد مبادله دلاری کسانی مثل حاج قاسم را میفروشیم همین هم میشه تا وقتی که حاضر نیستیم بگیم امروز تحریم رفع شد که هیچ نشد دنیا نفت بروی خودش نمیبینه دنیا بدونه پایگاه و ناو و حتی قایق تفریحی امریکایی را در اتش میبینه دنیا جنگ جهانی میبینه به هیجا نخواهیم رسید ما ونزوئلا نیستیم که زور و حرفی برای گفتن نداشته باشیم وقتی بارانی از پهپاد و موشک و حتی شده تیر تفنگ بادی را روی سرشون خالی کردیم میفهمن هرجاو به هرکسی ک زور گفتند اینجا جای اینکارا نیست ما مردم که داریم از گشنگی و فقر به تنگ میاییم چرا نریم حق خودمون را بگیریم چرا حالا که داریم داخل تحریم و جنگ اقتصادی و دارویی و غذایی و فضای فرهنگی تلفات میدیم چرا یه جنگ علنی و امام حسینی نشونشون ندیم ما ملت امام حسینیم مرگ با عزت بهتر زندگی با ذلت هست وقتی بریم جلو اونی که میترسه ما نخواهیم بود اونی که چیزی برای از دست دادن داره ما نخواهیم بود اونی ک میکشه و عقب و فرار و حساب کتاب کردن خواهد داشت ما نخواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۰:۵۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همین امثال شما مغز فندقی ها کشور به این روز انداختید حالا هی بگید آمریکا هیچ غلتی نمیکند .دیدی همه غلتها رو شما میکنید هر چند امثال تو کاره ای نیستید و فقط تقلید کور کورانه میکنیدو سواری میدید به یه عده ای که نانشان در تحریم و بدبختی مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تحریم برای عده ای که مثلا دورش میزنند خیلی هم پر سوده و سفره ای است که دوست ندارند هیچ وقت جمع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
موضو تحریم هست ک تاثیر داره منتها با مذاکره و هرچی گفتند بگیم چشم تورو خدا تو فقط تحریم نکن نمیشه امریکاهم اگر دودوتا چهارتا بکنه و بکنی نمیاد اینجا تلفات بده وقتی میتونه راحت با برجام کلی سودهم بکنه پس وقتی اولین ضربه نظامی که هزینه سنگین داره را ببینه یا اولین کشتی نفتی نتونه از تنگه هرمز رد بشه و باعث بشه تا یک هفته نفت خام بالای ۱۰۰دلار بشه میفهمه با مغز فندوقیش و فندوقیت ک سواریتو به دیگران میدی و میده که نباید تحریم کنه چون تحریم برای خودشم تبعات داره.اصل موضو اینه نه که بگی داخلی تو حرف نزن بزا اونا زور بگن ما بگیم چشم تا فردا و یا ۱۰سال اینده که فقط خودمو خودت زنده هستیم راحت باشیم بچه های این مملکت هرچه شد و سرشون اومد زیرخواب هرکی شدند هم مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۷:۲۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مجید دلبندم شما فعلا برو کلاس نگارش و املاء تا جمله بندی و املاء یاد بگیری بعد بیا از اون مغز نداشتت راه کار بده موضو جان (موضوع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تا کاسبان تحریم و جنگ جیبشان پر نشود همین اش و همین کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تا قانونی برای نرخ ها ثابت نباشه وقانوگذار واجراکننده قانون متعهد وسختگیر نباشند هرکسی برای خودش می تازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مال اینا جیب نیست که ،باید بگی سیاه چاله فضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
کاسبان تحریم کسانی هستند که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده های دامی میگیرند و آنرا به قیمت آزاد میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
كجاي كاري برادر من ، همين الان هم خوردن گوشت روياست ، اونوقت ميشه افسانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
در بی مدیریتی و گند زدن به کشور نمونه اند چهار علت اصلی بدبختی مردم ایران ۱بی مدیریتی ۲تحریم ۳ ژن خوب ۴یارانه علمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۸ تير ۱۴۰۰
متاسفانه دولت نهاده های دامی را در اختیار اتحادیه ها قرارمیدهد تا بین دامداران توضیح کنند.اگر مستقیم به دامدار بدهد بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خدایا خودت به داد مردم ایران برس.
Sweden
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تو این سه سال مردیم و زنده شدیم آخه دیگه چقدر فشار اقتصادی ؟
Iran (Islamic Republic of)
منور
۰۹:۲۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
هنوز موند تازه اولشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
سلام. خودم دام های آبستن و تلیسه های جوانی که هزینه زیادی برای اصلاح نژادشون کرده بودم با آه و ناله دادم کشتار چاره دیگه نداشتم. و شرمنده ملت و شهروندان شدیم. اگه تا اینجام ادامه داده بودم بخاطر وطن پرستی بود.
Iran (Islamic Republic of)
دامدار ورامینی
۱۰:۱۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
با این قیمت دام زنده بیشتر از یکساله دامدارها دارن به مردم یارانه میدن
کمر دامدار شکسته
کدوم مسئول میخواد ضرر دوسال اخیر ما در دامداری رو جبران کنه
پس اندار و زمین فروختیم خرج دام کردیم حالا اندازه پس اندازمون که خرج کردیم هم دامهامون رو نمیخرن

اگر یکسال پیش دام‌های کن رو دزد برده بود امروز ۵۰۰ میلیون سود کرده بودم.
آهای مسئولین خوش انصاف ،کجلی دنیا چنین بلایی سر تولید کنندشون میارن که شما با ما کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خیلی جالبه. یه سری مدیران فعلی دارن تهدید می‌کنن. اون یکی میگه تورم کشنده داریم، این یکی میگه گوشت رویا میشه. به کوری چشمتون آقای رئیسی همه گندهایی که زدید رو درست میکنه
Sweden
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تو چقدر ساده ای که فکر میکنی اگه رئیسی بیاد همه چی درست میشه حالا تو این رویا بمون یک سال گوشت نخور ببینم چی میشی امسال وضعیت خشکسالی و نبود علوفه برای دام بحرانی است
Iran (Islamic Republic of)
P.H.D
۱۲:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خیلی خجسته ای .
Canada
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۸ تير ۱۴۰۰
به همه چی گند زدین
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۸:۰۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
خیلی وقت گوشت به رویاها پیوسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مردم چکار باید بکنند که تاحالا نکردند؟!!!مردم را کشتید از بس که گفتید تحریم تاثیر نداره ولی تاثیر گذاشت از بس تدبیر و برنامه نداشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تحریم دوره احمدی نژاد به مراتب بدتر بود ولی چون احمدی نژاد به تحریم کننده‌ها کمک نمی‌کرد وضع به این افتضاحی که الان هست نبود. هشت سال گفتند مذاکره می‌کنیم تحریم برمیدارند. هسته‌ای رو دادند رفت، راههای دور زدن تحریم رو لو دادند و هر کار خوبی احمدی نژاد کرده بود همه رو تعطیل کردند تا وضع به اینجا برسه. اگه کل کشور رو مفت بدید دست آمریکا هرگز دست از تحریم بر نمیداره. فرض محال هم میخواست تحریم لغو کنه آمریکا الان خودش دچار تورم و رکود بدتر از سال ۲۰۰۸ شده و دنبال اینه یه کشوری مثل ایران رو بچاپه بلکه اوضاعش یکم آرومتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
مگه با کیلویی 170 هزار تومان الان رؤیا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
همین الان هم روراست.