معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: با برطرف شدن مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید، «بهشت کریمان» در هفتۀ جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رامین امیرمداح معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان با بیان اینکه با وجود آماده‌سازی آرامستان جدید جهت افتتاح، بهره‌برداری از آن به‌دلیل مشکلات پیش‌آمدۀ اداری، به تعویق افتاده بود، گفت: به همین منظور، در روز‌های اخیر و تا زمان برطرف شدن مشکل، نقاطی در آرامستان فعلی جهت دفن اموات در نظر گرفته شد.

او افزود: در حال حاضر، مشکل زمین معوض تحویلی به قرارگاه فرماندهی جنوب‌شرق ارتش حل شده و ظرف دوسه روز آینده، تدفین در آرامستان جدید آغاز می‌شود.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا، میانگین دفن اموات در شهر کرمان روزانه ۸ تا ۱۰ نفر بوده است، افزود: در شرایط فعلی و با توجه به فوتی‌های کرونا، میانگین دفن روزانۀ اموات در شهر کرمان حدود ۲۰ نفر و دفن اموات به‌صورت همیشگی در حال انجام است.

امیرمداح با اشاره به اینکه یکی از دلایل پیگیری جدی شهرداری برای آماده‌سازی آرامستان جدید، تکمیل ظرفیت دفن در آرامستان فعلی بود، یادآور شد: تمام تلاش‌مان را کردیم که جهت دفن اموات، تعرضی به جنگل و درختان صورت نگیرد و تا به حال نیز هیچ درختی برای دفن اموات قطع نشده است.

او ادامه داد: از سال گذشته تا امروز، از فضای پیرامونی پردیسان قائم (عج) و از فضای بین درختان در پهنه‌های سابق ارامستان جهت دفن اموات استفاده شده و تمام تلاش ما بر این بوده که فضای پردیسان قائم (عج) آسیب نبیند.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان درخصوص انتشار تصاویری با عنوان «گور دسته‌جمعی در کرمان» به‌خاطر حاد شدن شرایط کرونا، گفت: این موضوع را به‌طور کامل تکذیب می‌کنیم و روند دفن اموات در شهر کرمان به‌طور عادی و استاندارد در حال انجام است.

امیرمداح تأکید کرد: فرایند دفن کلیۀ اموات به‌صورت کاملاً استاندارد و طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و با نظارت روزانه ناظران در حال انجام است.

او همچنین با اشاره به تصاویر دفن اموات به‌صورت طولی در تصاویری که منتشر شد، گفت این موضوع به‌دلیل استفادۀ بیشتر از فضای موجود بوده و هیچ مورد جدیدی نیست.

امیرمداح خاطرنشان کرد: طی روز‌های اخیر به هیچ‌وجه پهنۀ جدیدی به آرامستان فعلی اضافه نشده و در مکانی که تصویر آن منتشر شده، سنوات قبل هم تعدادی دفن شده‌اند و تدفین اموات در روز‌های گذشته در مجاورت آن‌ها انجام شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: روند دفن همیشه به همین شیوه بوده، ابتدا کانال حفر می‌شود، سپس بلوک‌گذاری شده و آمادۀ دفن می‌شود و آن چیزی که در تصاویر دیده می‌شود، اجرای همین روند است.

امیرمداح، ضمن تشکر از پیگیری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درخصوص مشکلات و مخاطرات احتمالی بر اثر تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی، خاطرنشان کرد: پیگیری رسانه‌ها موجب تسریع در روند آماده‌سازی و رفع مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید شد که از همکاری رسانه‌های همیشه در صحنه و آگاه شهر کرمان تشکر می‌کنیم.

او افزود: از تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی، نهاد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، به‌ویژه استانداری و ارتش که در رفع مشکل، همکاری و مساعدت داشتند نیز تشکر می‌کنیم.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان یادآور شد: با تعامل صورت گرفته و هماهنگی دستگاه‌های مختلف، آرامستان جدید شهر کرمان (بهشت کریمان) با ظرفیت ۵۰۰۰ محل دفن، طی روز‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار