رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از پیگیری راه اندازی استارتاپ‌های دانش آموزی خبر داد و گفت : این استارتاپ‌ها تا پایان سال در پارک راه اندازی می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت : نیاز‌های امروز دنیا با دهه‌های گذشته تفاوت‌های اساسی پیدا کرده، بنابراین نمی‌توان با روش‌های آموزشی ۴۰ تا ۵۰ سال پیش به کودکان و نوجوانان امروز آموزش داد.

او با تاکید بر لزوم بازنگری دوره‌های آموزشی تمام سنین گفت : آموزش باید مطابق نیاز‌های روز و با روش‌های به روز و جدید باشد، بنابراین نیاز است که بازنگری در تمام دوره‌های آموزشی به عمل آید.

آزادی با اشاره به اهمیت آموزش در سنین پایین افزود: اگر می‌خواهیم کشور به پیشرفت لازم رسیده و به اقتصاد دانش بنیانی که مدنظر است برسیم نیاز است که نگاه زیرساختی به توسعه فناوری داشته باشیم و این نگاه می‌طلبد که آموزش کودکان و نوجوانان را در این زمینه در اولویت قرار دهیم.

رئیس پارک علم وفناوری کرمانشاه افزود: آموزش کودکان و نوجوانان باید بگونه‌ای باشد که ضمن تقویت مهارت‌های اجتماعی، این توانایی را در آن‌ها ایجاد کند که از همان سنین پایین راه و مسیر زندگی خود را مشخص کنند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم در این مسیر حرکت کنیم نیاز است که از متد‌های آموزشی که این آگاهی و مهارت و این ساختار ذهنی را در کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند حمایت کنیم و این یک الزام برای ماست.

آزادی از مدل آموزشی "کیو سی تی" به عنوان یک از مدل‌های آموزشی به روز دنیا یاد کرد و افزود: این مدل آموزشی مسئله محور است و از طریق این متد می‌توان به صورت موضوعی نقاط ضعف رفتاری کودکان و نوجونان را شناسایی و آن را برطرف کرد.

او افزود: بطور مثال اگر یک کودک یا نوجوان اعتماد به نفس پایینی داشته باشد با روش‌های این مدل آموزشی می‌توان این نقطه ضعف را برطرف کرده و اعتماد به نفس او را افزایش داد.

آزادی ادامه داد: فراتر از این در این مدل آموزشی حتی می‌توان دوره‌های تخصصی ویژه برای پرورش خلاقیت در رده‌های سنی کودکان و نوجوانان در هر زمینه تخصصی ارائه کرد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه شرکت بستان تجارت اورامان که بومی سازی این مدل آموزشی را در کشور برعهده داشته یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه است، گفت: هم اکنون چهار شرکت و ساختار در پارک در حوزه‌های اینچنینی فعالیت دارند.

آزادی گفت: تا پایان امسال به کمک این ساختار‌ها و شرکت ها، بتوان استارت آپ‌های دانش آموزشی را در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی کرد.

او افزود: با راه اندازی این استارت آپ‌ها می‌توان نگاه امیدوارانه‌ای به توسعه کسب و کار‌های نوآورانه کشور در سال‌های آینده داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.