محمد مهدی پیشقدم درباره جزئیات ارسال بسته‌های پستی به دست هموطنان توضیحاتی داد.

محمد مهدی پیشقدم مدیرکل منطقه پستی جنوب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خدمات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گروه مشاغل غیر تعطیل در دوران کرونا قرار دارد و از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ در اسفند ۱۳۹۸ تا امروز به علت افزایش خرید و فروش مردم از فروشگاه‌های اینترنتی ترافیک بسته و امانت در پست به ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل منطقه پستی جنوب استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد دفعات تماس یک بسته پستی با یک کارمند، کارگر و نامه رسان از مبداء تا مقصد و زمانی که بسته در آدرس اعلامی به گیرنده آن تحویل می‌شود گفت: فرآیند دست به دست شدن یک بسته پستی توسط کارکنان از ابتدای دریافت (قبول)، جمع آوری، رهسپاری، تجزیه، تخلیه و بارگیری و در نهایت توزیع در نشانی اعلامی حداقل به ۲۰ نفر نقطه تماس دارد.

او گفت: این فرآیند از زمان قبول بسته تا قبل از تحویل به نامه رسان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گندزدائی و ... طوری برنامه ریزی و مدیریت می‌شود که کارکنان کمترین آسیب و صدمه را در مواجه با ویروس داشته باشند، اما در مواجه با فرآیند توزیع که نامه رسان باید درب آدرس درج شده روی بسته مراجعه و با فراخوانی گیرنده بسته نسبت به تحویل آن اقدام کند و اگر در این مراجعه نامه رسان مبتلا به ویروس کرونا باشد، با توجه به میانگین مراجعات روزانه حداقل ۹۰ نقطه امکان آلودگی دارد. در این مرحله است که اهمیت واکسیناسیون نامه رسان‌ها نشان داده می‌شود.

تعداد نقاط تماس یک نامه رسان خارج از شبکه در سطح جامعه

مدیرکل منطقه پستی جنوب استان تهران افزود: میانگین توزیع بسته و امانت در یک روز در شبکه پست ۱۹۵۱۳۴ فقره است و نامه رسان‌های پست به درب منزل سازمان، اداره، کارگاه، کارخانه و ... ۱۳۴/۱۹۵ نقطه (نفر) مراجعه و ارتباط جهت تحویل بسته دارند. همین آمار مستند نشان از درجه اهمیت بسیار بالای سلامت نامه رسان‌ها دارد.

او بیان کرد: از روز گذشته باتوجه به اهمیت واکسیناسیون پستچی‌ها و پیگیری‌های مدیرعامل شرکت ملی پست، واکسیناسیون کارکنان شروع شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار