مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از رشد ۳۴ درصدی میزان اهدای خون در خراسان رضوی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید رضا اسلامی، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان تیرماه، ۴۳ هزار و ۳۴۸ داوطلب برای اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده اند که ۳۲ هزار و ۸۴۳ نفر از آنان شرایط اهدا را داشته اند و از آنان خونگیری به عمل آمده است.

او افزود: تعداد داوطلبان مراجعه کننده به پایگاه‌های اهدای خون طی این مدت در استان خراسان رضوی نیز ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: رشد میزان اهدای خون و افزایش حضور داوطلبان در پایگاه‌های خراسان رضوی به دنبال اقدامات ترویجی و فرهنگی با توجه به شرایط کرونایی و افت شدید ذخایر خونی حاصل شده است.

اسلامی بیان کرد: برپایی پویش‌های مختلف پیرامون ترویج اهدای خون، دعوت از گروه‌های مختلف برای اهدای خون و دایر بودن برخی از پایگاه‌های اهدای خون مشهد در روز‌های تعطیل از اقدامات انجام شده در این راستا به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.