مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تردمیل برای کسانی که درد‌های مفصلی مثل زانو درد دارند توصیه نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ایرج بیگلری مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : استفاده بیش از حد از تردمیل عوارضی مثل ساییدگی زانو، شل شدن عضلات بدن، کمردرد و واریس به همراه دارد بنابراین در حالت عادی بهتر است با سرعت کم و کمتر از ۲۰ دقیقه انجام شود.

بیگلری درخصوص نگاه کردن به پایین در حین استفاده از تردمیل افزود: در زمان راه رفتن بر روی تردمیل اگر به پای خود نگاه کنید ممکن است تعادل خود را از دست دهید همچنین این کار باعث فشار به پشت گردن شده و بقیه بدن از ردیف طبیعی خود خارج و فرد دچار گودی کمر شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به برداشتن گام‌های بلند بر روی تردمیل اظهار کرد: این کار باعث پایین آمدن کارایی ورزش شده و انرژی خیلی بیشتری نیز مصرف می‌شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که راه رفتن بر روی سطح شیب‌دار کالری بیشتری نسبت به سطح صاف می‌سوزاند، افزود: از دویدن طولانی مدت بر روی شیب‌های بالاتر از ۶-۷ خودداری کنید و حتما بعد از حدود ۵ دقیقه شیب را کاهش دهید تا از فشار مضاعف بر روی کمر و زانو‌ها خودداری شود.

به گفته او  از دسته‌های تردمیل آویزان نشوید، چون در این حالت بخشی از وزن بدن بر روی دسته وارد می‌شود بنابراین کالری کمتری می‌سوزانید.

بیگلری بر روی تردمیل هرگز بدنتان را به طرف جلو متمایل نکنید؛ باید بدنتان تقریباً صاف و عمودی باشد و خمیدگی آن کمتر از ۵ درجه باشد همچنین کف پا باید زیر مرکز ثقل بدن روی زمین قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.