معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت:سرعت انتشار کرونای دلتا از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بازرسی در خراسان شمالی بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، بر برخورد با تالار‌های متخلف، ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در همه شهرستان‌ها و اجرای جدی مصوبات ستاد کرونا تاکید کرد.

بیگ زاده با اشاره به اینکه فعالیت ستاد کرونا تا ریشه کنی این ویروس ادامه دارد افزود: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا باید مطابق با رنگ بندی شهرستان‌ها انجام شود و تخلف از این قوانین، موجب برخورد جدی و قاطعانه دستگاه‌های اجرایی متولی می‌شود.

او با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس دلتا در کشور گفت: هرچند خراسان شمالی از سایر استان‌ها شیب ملایم تری قرار دارد، به سبب همجواری با خراسان رضوی باید برنامه ریزی‌های متفاوت تری انجام شود.

بیگ زاده درباره واکسیناسیون هم گفت: تا پایان مرداد ماه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، هفت میلیون دوز واکسن تزریق می‌شود بنابراین خراسان شمالی باید از سطح ملی مطالبه بیشتری داشته باشد.

او با بیان اینکه وضعیت رعایت شیوه نامه‌ها در استان ضعیف است و باید با شدت بیشتری پیگیری شود افزود: اگر چه دولت دوازدهم رو به پایان است، اما وظیفه ما خدمتگزاری به مردم است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران نباید در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا کوتاهی کنند؛ در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: روستائیان بالای پنجاه سال، عشایر بالای ۱۸ سال، معلمان، رانندگان، کارکنان بانک، قوه قضائیه و خبرنگاران واکسینه خواهند شد.

او با بیان اینکه فشار زیادی بر سیستم درمانی استان وارد شده و فرسودگی پزشکان و کادر درمان جدی است و قطعا کادر درمان فرسوده نمی‌تواند خدمات باکیفیتی ارائه دهد.

بیگ زاده برگزاری مراسم عروسی‌ها و باز بودن تالار‌ها روند صعودی ابتلا را سرعت بخشیده که علیرغم پلمب برخی از تالار‌ها باز هم شاهد شکستن پلمب ها و برگزاری مجالس هستیم که نیاز است دادستانی به صورت جدی در این مورد ورود کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این جلسه از پر بودن ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های کرونایی استان خبر داد و گفت: هفته سنگینی را در بیمارستان‌های استان خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم.

هاشمی افزود: در حال حاضر ۴۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند ؛ در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ نفر بستری شدند و ۴ نفر فوت کردند.

او ابتلای رده‌های سنی پایین‌تر را در پیک پنجم کرونا بیشتر از پیک‌های قبلی اعلام کرد و افزود: روزانه بیش از ۶۰۰ تست در استان گرفته می‌شود که ۴۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.