عملیات کاوش نجات‌بخشی سه محوطه تاریخی حوضه آبگیر سدچپرآباد در اشنویه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، تاسا رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشنویه گفت: عملیات بررسی مراحل باستان‌شناسی در حوضه آبگیر سدچپرآباد این شهرستان با حضور یک گروه باستان‌شناسی از پژوهشکده تهران به پایان رسید.

تاسا افزود:این عملیات به منظور انجام مراحل مطالعات فرهنگی و تاریخی و بررسی باستان شناسی در محدوده مخزن چپرآباد این شهرستان به اتمام رسید.

وی ادامه داد: ۱۳ محوطه باستانی در منطقه سدچپرآباد شناسایی شده که باتوجه به آبگیری این سد و امکان زیر آب رفتن پنج محوطه از این تعداد، عملیات حفاری نجات‌بخشی برای آن انجام می‌گیرد.

تاسا افزود: اکنون عملیات کاوش نجات بخشی سه محوطه با همکاری چند گروه باستان‌شناسی از پژوهشگاه میراث فرهنگی شده و فعالیت این گروه‌ها تا یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: عملیات نجات بخشی محوطه‌ها و آثار باستانی در حوزه سد چپرآباد از اهداف اصلی و رویکرد این اداره است که به زودی پایان می‌پذیرد.

سدچپرآباد اشنویه با ظرفیت ۴۶ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه "کانی‌رش" به میزان ۱۰۵۳ هکتار اجرا شده است، ولی آبگیری آن هنور اجرا نشده است.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.