آموزش و پرورش خراسان رضوی به ۲۳ هزار معلم نیاز دارد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی برای سال تحصیلی آینده یعنی دوره آموزشی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ با کمبود ۲۳ هزار معلم برای آموزش دانش‌آموزان مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کمبود جمعیت معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی پیشین ١٩ هزار نیروی انسانی بود.

او افزود: کمبود نیروی انسانی در حوزه معلمان پارسال با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ظرفیت معلمان حق‌التدریسی و همچنین خرید خدمات مدیریت و بطور نسبی برطرف شد لذا امسال هم در تلاش برای مدیریت وضعیت موجود هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس با توجه به آمار بالای بازنشستگی معلمان در این استان، برنامه‌ریزی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان در حال اجرا است.

خدابنده بیان کرد: امسال افزون بر پنج هزار نیروی انسانی از طریق آزمون ماده ٢٨ و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش خراسان رضوی شدند.

او تصریح کرد: بر این اساس امسال سه هزار و ٢١٢ نیروی انسانی مرتبط با ماده ٢٨ و افزون بر دو هزار نفر معلم دیگر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب دستگاه تعلیم و تربیت در خراسان رضوی خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: جذب معلمان حق‌التدریسی، خرید خدمات آموزشی، استمرار خدمت آموزشی معلمان بازنشستگان و موارد مشابه از راه‌های تامین و جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خراسان رضوی هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.