رئیس جمهور آمریکا از احتمال بازگشت دوباره محدودیت‌های کرونایی به دلیل افزایش موارد ابتلا به این ویروس سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، با اوج گیری دوباره موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بازگشت مجدد محدودیت‌های کرونایی در این کشور را محتمل دانست.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: به احتمال زیاد، مجبور به از سرگیری اجرای محدودیت‌های کرونایی در کشور شویم.

با وجود تشدید موارد ابتلا به کرونا، بایدن تلاش کرد روند واکسیناسیون در این کشور را رضایت بخش جلوه دهد و گفت: روز پنجشنبه از نظر واکسیناسیون روز خوبی را گذرانده ایم. تقریباً یک میلیون نفر واکسینه شدند.

مقامات بهداشتی آمریکا این هفته توصیه کردند حتی افراد واکسینه شده دوباره از ماسک در مناطقی با میزان بالای موارد ابتلا به کرونا استفاده کنند. دولت فدرال همچنین مقررات بهداشتی را برای میلیون‌ها کارمند خود، حتی در مناطقی که تعداد موارد ابتلا کم است، تشدید کرده است.

بر اساس یک گزارش داخلی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شده، گونه دلتای کرونا به مانند آبله مرغان مسری بوده و حتی می‌تواند به راحتی از طریق افراد واکسینه شده نیز به مانند افرادی که واکسن نزدند، منتقل شود.

طبق اعلام نیویورک تایمز، اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد در هفته ۳۵ هزار مورد علائم عفونی بیماری در میان ۱۶۲ میلیون آمریکایی واکسینه شده مشاهده شده است.

همچنین بر اساس این سند، گونه دلتای کرونا باعث تولید ویروس در مجاری تنفسی به میزان ده برابر افرادی می‌شود که به گونه آلفای کرونا مبتلا بودند که این نشانگر سرایت پذیر‌تر بودن این ویروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار