طبق رنگ بندی جدید کرونایی تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به ۹ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ بندی جدید کرونایی اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد تغییر وضعیت ۳ شهرستان استان مرکزی از نارنجی به قرمز موجب شده تعداد شهرستان‌های قرمز استان مرکزی به ۹ شهرستان افزایش یاید.

بر اساس این رنگ بندی که از ۹ مرداد در استان مرکزی قابل اعمال است ۹ شهرستان خمین، محلات، ساوه، اراک، دلیجان، زرندیه، تفرش، آشتیان، شازند در وضعیت قرمز و ۳ شهرستان خنداب، کمیجان و فراهان در وضعیت نارنجی قرار دارند و هیچ شهرستان زرد یا آبی رنگ در استان مرکزی نخواهیم داشت.

در مقایسه با جدول پیش از این رنگ بندی کرونای وزارت بهداشت ۳ شهرستان تفرش، آشتیان، شازند از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داده و کمیجان تنها شهرستان زرد استان مرکزی هم نارنجی شده است.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان‌های اطراف و همجوار استان مرکزی هم وضعیت خوبی ندارند و باید با دقت و هوشیاری کامل روز‌ها و هفته‌های پیش رو را سپری کنیم در غیر اینصورت غافلگیر شده و تلفات به مراتب بدتر و سنگین‌تری نسبت به موج‌های قبلی خواهیم داد.

جمالیان افزود: با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط برای مردم استان بسیار حساس و سرنوشت ساز است، گفت: هر کس و یا هر ارگانی که کاری از دستش بر می‌آید باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت و کادر بهداشتی بیاید.

او اضافه کرد: هرچند سرعت واکسیناسیون در استان مرکزی، سرعت خوب و قابل قبولی نسبت به میانگین کشوری دارد، اما نباید این نکته را که تا رسیدن به ایمنی کامل جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولین و مهمترین اصل مدیریت این بیماری است را فراموش کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.