عرفانی نسب گفت: استان مرکزی در وضعیت قرمز و بحرانی در حوزه آب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در جلسه شورای اداری استان مرکزی با ارائه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف آب استان گفت: استان مرکزی در وضعیت قرمز و بحرانی در حوزه آب قرار دارد.

عرفانی نسب افزود: استان مرکزی به دلیل اینکه در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده از لحاظ رنگ بندی وضعیت آب جزو استان‌های قرمز رنگ است و در وضعیت بحرانی قرار دارد.

او با بیان اینکه در وضعیت تنش آبی هستیم و پیش بینی می‌شود در بدترین وضعیت در سال جاری ۱۲۵ روستا نیاز به آبرسانی سیار داشته باشند اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته، در بحرانی‌ترین وضعیت ۳۰ روستا آبرسانی سیار شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب در استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸ روستا دارای مشکل کمی و ۱۴ روستا دارای مشکل کیفی آب بوده اند که ۹۸۰ سرویس آبرسانی سیار برای آن‌ها انجام شده است.

او ادامه داد: ۷۲۱ حلقه چاه در شهر‌ها و روستا‌ها، ۱۴۶ دهنه چشمه و ۲۸ رشته قنات در این استان فعال است و اکنون نگرانی‌ها از خشکی قنوات و چشمه‌ها است که در این راستا بحث جیره‌بندی منابع آبی مطرح است.

عرفانی نسب افزایش تعرفه به شکل تصاعدی را یکی از عوامل موثر در کاهش مصرف آب دانست و تصریح کرد: ۱۲ درصد مشترکان استان مشمول طرح آب امید هستند و بیش از ۵۴ درصد آنان نیز مصرف دو برابر و بیش از ۲ برابر الگوی مصرف دارند.

این شرکت ضمن فرهنگ سازی مصرف بهینه آب با اطلاع رسانی از طریق قبوض به مشترکین جهت رعایت الگوی مصرف و سایر فعالیت‌های فرهنگی، مشوق‌هایی مانند آب امید مبنی بر حذف هزینه مصارف پایین و با اعمال مدیریت فشار در شبکه‌های آب تلاش دارد از افزایش مصرف جلوگیری کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.