در آیینی با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سه هزار و ۴۲۰ مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید ریاحی سامانی سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  چهارمحال و بختیاری گفت: آیین بهره‌برداری از دو میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و سه هزار و ۴۲۰ مین واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری امروز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ و با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

او اظهار داشت: احداث مسکن محرومان و مقاوم‌سازی مسکن های روستایی در راستای محرومیت‌زدایی و آبادانی در روستا‌ها انجام می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه طرح احداث مسکن محرومان در استان در دو مرحله انجام شده است، اضافه کرد: در مرحله اول کلنگ احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان با حضور محمدباقر نوبخت در ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ به‌عنوان چهارمین استان کشور بر زمین زده شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شد که ۱۰۰ درصد تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت و از تسهیلات بلاعوض نیز تاکنون ۵۹.۵ میلیارد تومان پرداخت شد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۳۰ واحد مسکن محرومان در استان تحویل متقاضیان شده است، گفت: زیربنای واحد‌های احدث شده در این طرح در مرحله اول ۱۴۶ هزار متر مربع می باشد.

ریاحی با بیان اینکه کلنگ احداث یک هزار واحد مسکن محرومان در مرحله دوم در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ بر زمین زده شد، تأکید کرد: برای احداث مسکن در این مرحله ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص و ۱۰۰ درصد پرداخت شد، همچنین از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض حدود ۹۳ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

او ادامه داد: زیربنای واحد مسکونی احداث شده در مرحله دوم احداث مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری ۶۰ هزار متر مربع است که این واحد‌ها از پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصدی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار