بوشهری‌ها دیشب با نصب پرچم غدیر، برپایی کاروان شادی و اطعام نیازمندان عید سعید غدیر را گرامی‌داشتند، امروز نیز آیین‌هایی به همین مناسبت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دیشب در شب عید سعید غدیر بوشهری‌ها با آذین بندی کوچه‌ها، توزیع شیرینی و  برپایی کاروان شادی این عید را جشن گرفتند.

با توجه به شرایط کرونایی که امکان برگزاری آیین‌های جشن با حضور تعداد زیاد مردم را از همه سلب کرده است، در برخی مناطق آیین‌هایی با تعداد کم جمعیت و با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم میان نیازمندان هم برنامه‌ای دیگر بود که دیشب در مناطق گوناگون به اجرا درآمد.

امروز نیز برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

همچنین شبکه استانی صداوسیما برنامه‌های جشن غدیر استان را در شهر‌های مختلف پوشش می‌دهد.

بازاریان استان بوشهر نیز در مناطق مختلف با اعلام تخفیف برای فروش کالاهایشان سعی کردند در عید سعید غدیر باعث شادی مشتریان شوند.

به گفته دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر، برنامه‌های ویژه این عید، در ۳۵۷ شهر و روستای استان برگزار می‌شود و ۹۰۰ روحانی در انتقال پیام غدیر فعال هستند.

حسین کارگر بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه تلاش شده است که جشن خانگی غدیر داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه دبیرخانه استانی غدیر در آموزش و پرورش استان بوشهر نیز تشکیل شده است، افزود: به علت کرونا تجمع نداریم، ولی با شبکه شاد پیام غدیر را به فرهنگیان و دانش‌آموزان در استان می‌رسانیم.

در همین حال مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: درقالب طرح «بوشهر استان دوستدار کودک» و در مسیر فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح آموزشی و اجتماعی شادمانه‌های غدیر درمناطق کم برخوردار این استان اجرا شد.

محمد مظفری افزود: در این برنامه که با مشارکت ۱۲سازمان مردم نهاد به اجرا درآمد، بسته‌های فرهنگی و آموزشی به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تقدیم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.