معاون دادگستری استان کرمان گفت: در جهت اجرای سند تحول دستگاه قضایی حذف مولفه‌های جرم زا از محور‌های اساسی شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در جمع کارکنان این معاونت با تاکید بر تقدم امر پیشگیری بر هر اقدام دیگر، گفت: مقوله پیشگیری دارای تعریف گسترده و همچنین نیازمند اقدامات گسترده می‌باشد.

قویدل ابراز امیدواری کرد: بتوان گام‌های مثبت، برنامه‌های هدفمند و هم راستا با حرکت جرایم و آسیب‌ها جهت ارتقای آگاهی‌های عمومی جامعه برداشت و حرکتی نوین در این زمینه آغاز شود.

او ادامه داد: چنانچه امر پیشگیری را در همه دستگاه‌ها نهادینه کنیم از بسیاری مشکلات کنونی کاسته خواهد شد و همکاران مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان دیده بانان پیشگیری وظیفه خطیر و مهمی در خط مقدم دفاع از این امر مهم را برعهده دارند.

قویدل با تاکید بر اینکه چنانچه در موارد مختلف ابتدا اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، هزینه زیادی به جامعه تحمیل خواهد شد، از این رو توجه به امور پیشگیرانه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه بوده است.

این مقام قضایی گفت: از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تعداد ۴۴ برنامه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ابلاغ شده است.

قویدل بیان کرد: توسط این معاونت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۸ نشست تخصصی و ۵۰ کارگاه آموزشی برگزار، ۲ تفاهم نامه منعقد، ۹۰ خبر تولید و منتشر، ۶۳ تولید محتوا تدوین، ۲۵۵ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی تولید و ۳۶۵ مکاتبه با ادارات مختلف انجام شده است.

اوگفت: همچنین در مدت مذکور مکاتبات واصله ۱۰۲۵ مورد بوده است که در مجموع مکاتبات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نسبت به پارسال بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.

این مقام قضایی اظهار کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال ۳۰ جلسه در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی مرکز استان و تعداد ۱۲۷ جلسه نیز در شهرستان‌ها برگزار شده است.

قویدل افزود: در زمینه شورای پیشگیری از وقوع جرم نیز براساس اولویت‌ها در حوزه‌های قضایی استان کرمان، تعداد ۵۰ جلسه در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در پایان مهمترین برنامه و اقدام را در راستای اجرای سند تحول دستگاه قضایی، برگزاری کارگاه تخصصی ریشه یابی علل جرایم اولویت دار استان در زمینه سرقت عنوان کرد و گفت: تلاش جهت حذف مولفه‌های جرم زا از محور‌های اساسی شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار