مسئول مرکز جهاد کشاورزی خسرو شیرین گفت: برداشت نخود دیم در دهستان خسرو شیرین آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی یعقوبی مسئول مرکز جهاد کشاورزی خسرو شیرین گفت: سطح زیر کشت نخود در این دهستان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار  بوده که به صورت انتظاری کشت شده است.

او با اشاره به اینکه کشت نخود انتظاری در اواخر پاییز و اوایل زمستان انجام می‌شود و عملکرد بهتری نسبت به کشت دارد بیان کرد: عملکرد برداشت نخود دیم در این منطقه ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۷۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

یعقوبی تصریح کرد: ۳۰ در صد از مزارع نخود دیم به صورت مکانیزه کشت شده است که با توجه به افت بارندگی در امسال،  کاهش ارتفاع نخود و نبود امکانات از جمله کمباین مخصوص برداشت نخود، برداشت به صورت سنتی انجام می‌ شود.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی خسرو شیرین ادامه داد: ارقام عادل و گوکسو از ارقام جدیدی هستند که کشت شده اما مقاومت این دو رقم در برابر تنش خشکی نسبت به رقم محلی کمتر بوده  و از مزایای منحصر به فرد نخود دیم خسروشیرین این است که هیچ گونه کود و سمی استفاده نمی‌شود.

او افزود: نخود دیم خسروشیرین از نظر رنگ و طعم و خوش پخت بودن بازار پسندی مناسبی برخوردار است که به استان اصفهان برای تهیه نخودچی ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.