معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: دانش آموزان البرزی در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزی کشور، هفت رتبه برتر در بخش آوایی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پروورش البرز  با اشاره به این که دانش آموزان البرزی در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزی کشور، هفت رتبه برتر در بخش آوایی کسب کردند، گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی و با توجه به زیست بوم جدید در شرایط کرونایی به صورت مجازی و با همکاری داوران و عوامل اجرایی با شرکت یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: علی واحدی کهورین از دانش آموزان پایه هشتم آموزشگاه شهید مطهری آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه دوم شد.

فهمیده گفت: رضا زمانی دانش آموز پایه دهم آموزشگاه شهدای دانش آموز شهرستان اشتهارد در رشته اذان رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

او افزود: نادیا عابدینی ازآموزشگاه حضرت معصومه (س) در دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ناحیه چهارکرج در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم حائز رتبه اول کشوری شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان معصومه تهوری نیز ازآموزشگاه شهید بهشتی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج در رشته حفظ ۲۰ جزء و زهرا ساعدی از آموزشگاه شهید مجید کلانتری ازآموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رشته حفظ ۱۰ جزء به ترتیب رتبه اول و سوم مسابقات کشوری را به دست آوردند.

فهمیده افزود: فاطمه رمضانی و مائده جودت از دانش آموز پایه هشتم و نهم آموزشگاه حضرت معصومه (س) آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در رشته قرائت تحقیق به ترتیب رتبه سوم و چهارم را کسب کردند.

او با بیان این که این مسابقات با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی دربین دانش آموزان برگزارمی شود، افزود: ۷۴ دانش آموز این استان به سی و نهمین دوره مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز راه یافتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل‌خوانی، حفظ عمومی (۵، ۱۰، ۱۵ و ۲۰ جزء و حفظ کل)، اذان و مداحی و در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، انشاء و احکام نماز، تفسیر و صحیفه سجادیه است.

فهمیده افزود: در سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان البرز در مرحله آموزشگاهی ۸۰ هزار نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار