نیرو‌های مردمی و ارتش عراق در عملیات گسترده در استان الانبار و صلاح الدین، اقدام به پاکسازی مناطق از تروریست‌های داعش کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد مفتی گروه تروریستی داعش را در شهر الجزیره در استان الانبار بازداشت کرده است.

بر این اساس، این واحد طی بیانیه‌ای تصریح کرد: نیرو‌های امنیتی عراق در یک عملیات اطلاعاتی و حرفه‌ای توانستند مکان حضور یک تروریست خطرناک را مشخص کنند. این تروریست خطرناک منصب مفتی عناصر داعش در شهر الجزیره در استان الانبار را بر عهده داشت. وی همچنین چند پسر تروریست داشت که در درگیری‌های آزادسازی الانبار کشته شدند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پایان خاطرنشان کرد: عملیات دستگیری این تروریست که بر اساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم تحت پیگرد قضایی قرار داشت، در روستای نزوه در شهرستان الرمانه در شمال القائم انجام گرفت.

در همین حال، ارتش عراق اعلام کرد نیرو‌های امنیتی عراق روز دوشنبه عملیاتی را برای شکار شبه نظامیان گروه افراطی داعش در استان صلاح الدین در شمال بغداد آغاز کردند. در بیانیه‌ای که دفتر مطبوعاتی «فرماندهی عملیات مشترک عراق» منتشر کرد آمده است ارتش، پلیس و شبه نظامیان حشد الشعبی از صبح امروز، عملیات پاکسازی رشته کوه‌های حیمرین و ماخول و مناطق نفتی عجیل و علاس از عناصر داعش را آغاز کردند.

«فرماندهی عملیات مشترک عراق» افزود این عملیات با هدف شکار عناصر داعش و افزایش امنیت و ثبات در این مناطق انجام می‌شود.

در عین حال، محمد البازی از پلیس استان صلاح الدین گفت "این عملیات بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی انجام می‌شود که از تلاش تروریست های داعش برای حمله به نیرو‌های امنیتی عراق حکایت دارند. " بر اساس این گزارش ها، عناصر داعش در صدد هستند از مناطق وسیع شمالی و شرقی مرکز استان تکریت، حدود ۱۷۰ کیلومتری شمال بغداد حملات خود را انجام دهند.

از اواخر سال ۲۰۱۷ که نیرو‌های امنیتی عراق با همکاری نیرو‌های بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) به طور کامل تروریست‌های داعش را در سراسر کشور شکست دادند، وضعیت امنیتی عراق بهبود یافته است. با این حال، عناصر باقیمانده داعش در مناطق شهری یا بیابان‌ها و مناطق ناهموار، به طور دائمی حملات تروریستی را علیه نیرو‌های امنیتی و غیرنظامی عراقی اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار