مردم اگر شیوه نامه‌ها را رعایت نکنند ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی در مازندران نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مردم اگر شیوه نامه‌ها رعایت نکنند ممکن است به وضعیتی برسیم که مردم به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و جای بستری نباشد.

او با اشاره به اینکه بخشی از مصوبات ستاد استانی کرونا که در مورد سفر و تعطیلات بود ظاهرا اجرایی نشد، افزود: تعطیلات یک هفته‌ای پایتخت قرار بود در جهت پیشگیری از شیوع کرونا در تهران و مازندران باشد، اما شاهد مسافران بسیار زیادی در استان بودیم.

دکتر موسوی در جواب این سوال که چرا آمار‌ها از روز‌های نخست شیوع کرونا در استان پیشی گرفته است، گفت: بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی از سوی مسئولان و شهروندان موجب شده تا با قرار گرفتن مازندران در پیک پنجم، آمار ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا دوباره در استان روندی صعودی بگیرد.

او افزود:وضعیت استان اکنون از اسفند ۹۸ بدتر است و اکنون مازندران بیشترین میزان شیوع و بستری را نسبت به جمعیت در کشور دارد.

او گفت:سیتم‌های بهداشت و درمان میزانی از ظرفیت را در دنیا دارند و واقعا استان اکنون در مرز حداکثر استفاده از ظرفیت بستری‌های خود است.

دکتر موسوی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های مازندران حدود ۴ هزار تخت بیمارستانی است، گفت: حدود ۳ هزار بیمار مبتلا به کرونا هم اکنون بستری هستند و مابقی تخت‌ها هم بیماران غیر کرونایی بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تمامی شهروندان خواست شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.