نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت:۴ماه است که کشاورزان طارمی باکمبود آب مواجه اند اما مسئولان هنوز فکراساسی برای حل این مشکل نکرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه زنجان با خشکسالی شدید دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: ۴ ماه است که کشاورزان طارمی با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند و مسئولان استانی فکر اساسی برای حل این مشکل نکرده و کوتاهی می‌کنند.

او افزود: باید مسئولان برنامه‌ریزی بلند مدت برای مقابله با این کم‌آبی رودخانه قزل‌اوزن داشته باشند و باید ۳۰ میلیون مترمکعب آب برای بخش کشاورزی شهرستان طارم ذخیره کنند و اگر یک سال منابع آبی نباشد درختان زیتون آبیاری نمی‌شوند و سرمایه‌های بخش کشاورزی شهرستان طارم از بین می‌رود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سالی است که با خریداری آب از سد آیدوغموش مشکل کشاورزان طارمی تا حدود زیادی مرتفع شده و بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد آیدوغموش خریداری و در این رودخانه رهاسازی شد و این رودخانه در مسیر خود ۱۸ هزار هکتار از مزارع و باغات طارم را سیراب می‌کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.