معاونت فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : امسال در قالب طرح ابلاغی ۱۴۰۰*۱۴*۳عملیات ممیزی ده‌هزار هکتار از مراتع استان آغاز شده‌است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زنگنه معاونت فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : امسال در قالب طرح ابلاغی ۱۴۰۰*۱۴*۳عملیات ممیزی ده‌هزار هکتار از مراتع استان آغاز شده‌است.

او گفت : استان کرمانشاه از نعمت داشتن ۱۱۹۰هزار هکتار عرصه مرتعی برخوردار است که مهمترین منبع غذایی وتعلیف حدود ۳میلیون واحد دامی به شمار می‌رود که زندگی ومعیشت حدود ۶۲۰۰۰ خانوار مرتع‌دار و روستایی را نیز به خود وابسته کرده است.

او افزود: با هدف ایجاد آرامش خاطر مرتعداران، حفظ عرصه‌های طبیعی، و شناسایی مرتعداران وتعداد دام مجاز به تعلیف حسب قوانین جاریه بایستی پس از اجرای مقررات مراتع ممیزی شوند که بحمداله این امر تحقق وبا ممیزی ۱۰هزار هکتار از مراتع باقیمانده به جرات می‌توان مراتع اجرای مقررات شده استان کرمانشاه بصورت صد در صد ممیزی شده است.

زنگنه افزود: رئیس اداره مراتع از مرتع‌داران استان خواست که نسبت‌به پرداخت عوارض سالیانه خود با هدف تمدید پروانه مرتع‌داری خود اقدام و با هدف پایداری مراتع خود در اسرع وقت با مراجعه به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها نسبت به تهیه طرح مرتع‌داری و اجرای به‌موقع آن اقدام نمایند.

او از وراث مرتع‌داران فوت‌شده خواست به جهت جلوگیری از مشکلات عدیده در بهره برداری از مراتع در کمترین زمان نسبت‌به معرفی جایگزین با رعایت قوانین اقدام نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.