مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: اهدای خون در استان یزد در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نقی تقوائی، مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به استقبال خوب مردم یزد برای اهدای خون در چهار ماهه اول سال، بیان کرد: امسال ۱۶ هزار و ۷۴۹ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: از این تعداد اهدای خون، ۲/۹۷ درصد مرد و مابقی زن و همچنین ۶۷ درصد اهداکننده مستمر و ۹/۲۲ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

تقوائی با بیان این که در چهار ماهه ابتدای امسال آمار اهدا کنندگان خون نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در این مدت ۲۸ هزار و ۲۰واحد خون و فراورده‌های آن به مراکز درمانی استان ارسال شده و بیش از یک هزار واحد خون به استان‌های همجوار نیز ارسال شده است.

او با بیان این که متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۲۶ نفر است، بیان کرد: در استان یزد به ازای هریک هزار نفر، ۳۶ نفر خون اهدا می‌کنند و این امر نشان دهنده مشارکت خوب یزدی‌ها در بحث اهدا خون است.

تقوائی با اشاره به این که یزد یکی از قطب‌های درمان در کشور بوده و ۴۰ درصد اشغال تخت‌های استان مربوط به بیماران استان‌های همجوار است، افزود: با توجه به اینکه در استان یزد نیاز به خون و فرآورده‌های آن زیاد است، خوشبختانه در سال گذشته با مشارکت مردم توانستیم ۹۹.۹ درصد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان در پایان با یادآوری این که در سال گذشته چهار هزار کیسه خون به استان‌های همجوار که اعلام نیاز کرده بودند ارسال کردیم گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است، از شهروندان دعوت می‌کنیم برای حفظ ذخایر خون، اهدای خون را در برنامه زندگی روز مره خود قرار دهند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.