سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا کمبود نقدینگی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کندی پیشرفت پروژه خود عنوان کردند.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کمیسیون خود گفت: در این نشست نمایندگان شرکت‌های داخلی تولیدکننده واکسن کرونا به همراه مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حاضر بودند که در جمع بندی جلسه، واکسن سازان داخلی کمبود نقدینگی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل کندی پیشرفت پروژه خود عنوان کردند.

وی ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده واکسن درخواست داشتند که دولت از آن‌ها واکسن پیش‌خرید کند؛ کاری که وزارت بهداشت نسبت به واکسن‌های خارجی انجام داد و پیش‌خریدها انجام شد.

شیخی اظهار کرد: همچنین فرایند تامین، تولید و توزیع نیز باید متولی و پاسخگو داشته باشد و با توجه به گلایه‌های تولیدکنندگان داخلی واکسن‌ کرونا ظاهراً پاسکاری‌های زیادی اتفاق می‌افتد که مجلس می‌خواهد از این پاسکاری‌ها پرهیز شود.

این نماینده تصریح کرد: خواسته دیگر تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا، یکسان طی شدن فرایند علمی برای همه تولید کنندگان و برخورد یکسان برای اعطای مجوز بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: این کمیسیون از مسئولان تامین کننده واکسن خواست که شفاف و صادقانه اعلام کنند که چه زمانی واکسن‌های کرونا به دست مصرف‌کننده می‌رسد و در پاسخ نیز تولید کنندگان داخلی بیان کردند که این مسئله به پیش‌خرید دولت و همچنین اخذ مجوز‌های به موقع باز می‌گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
خب شما باید تسهیل بفرمائید خسته شدیم از باید بشود باید بشود اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
چطور جرأت میکنن تو کار واکسن حرف از تخفیف بزنن و بخوان چونه بزنن
آخرین اخبار